Temple of Apshai
Dunjonquest: Temple of Apshai
Wydania
1982()
Ogólnie
Pradziadek dzisiejszych erpegów. Proste dungeony, zbudowane z wielgachnych pikseli, postać reprezentowana trzema kropami, przeciwnicy krzyżykami, skarby prostokącikami. Cała akcja działa się więc w głowie graczy. Do tego bardzo obszerna instrukcja, opisująca wszystko to, czego w grze nie widzimy (w stylu rozbudowane opisy przeciwników). Całkiem porządne, bazowane na D&D współczynniki i ekwipunek. Gra doczekała się konwersji z ulepszoną grafiką na niemal wszystko co się dało, choć już nie osobno, a w zestawie Temple of Apshai Trilogy. Wersja atarowska powstała 3 lata po premierze z apple II i to widać głównie po delikatnie poprawionej grafice - ludzik wygląda jak... hmmm niepełnosprawny, ale jednak ludzik, skarby i przeciwników też da się rozpoznać (z dużą dozą wyobraźni ku pomocy) po samych obrazkach.

Obrazki z gry:
Moje starcie z emulatorem pozwoliły mi tylko stworzyć postać. Potem komputer zaczął skrzypieć i wydawać dźwięki jak przy wydalaniu. Ale po pół godziny czekania (zrobiłem sobie w międzyczasie prysznic) zwątpiłem. I ukradłem te trzy ostatnie obrazki z sieci. Jestem z siebie dumny! Temple of Apshai (Atari XE/XL)

Dodane: 27.04.2009, zmiany: 21.11.2013



Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?




Aby być podpisanym wlasnym nickiem, zarejestruj i zaloguj się na forum.