Baldur's Gate: Dark Alliance
Wydania
2003()
Ogólnie
2003, na fali popularności PeCetowych Baldursów, ich action-rpg-owe wersje pokazały się na większości konsol nowej generacji - PS2, XboX, GameCube i właśnie GBA. Z "prawdziwym" Baldurem ma to niewiele wspólnego (ot, akcja zaczyna się w tym samym tytułowym mieście), a cała reszta to już diablopodobna łupanka. Ale za to ładna graficznie i z miodnymi współczynnikami i ekwipuneczkiem ;-)
Widok
Izometr
Walka
Czas rzeczywisty

RECENZJA

Baldur's Gate : Dark Alliance nie jest typową grą fabularną. Brak tu dużej ilości questów. Przypomina ona bardziej Diablo, gdzie zadań jest niewiele, a przebijamy się przez hordy potworów (o ile dobrze policzyłem to jest ich ok. 21 rodzajów, nie licząc ich odmian).

Do wyboru mamy trzy klasy postaci - wojownik, mag i łucznik. Po wybraniu postaci przyporządkowujemy jej statystki (siła, zręczność itp.) Każda klasa różni się od siebie umiejętnościami (np. tylko mag posiada umiejętność rzucania czarów). Gra składa się z 3 rozdziałów. W pierwszym pomagamy ludności w Baldur's Gate zniszczyć gildię złodziei, w drugim oczyszczamy dla krasnoludów pobliskie lasy i góry z potworów, jak i odnajdujemy ich braci, no i w trzecim na polecenie człeka-jaszczura niszczymy zło czające się w wieży Onyx.

Walka odbywa się w czasie rzeczywistym. Wynik walki często zależy od zręczności gracza (nie postaci ;-). Gra ma zachowany klimat Diablo. Przemierzamy mroczne świątynie, lodowe wzgórza czy ogromne bagna.

Naszą postać widzimy tak jak w Diablo czy w innych BG - z lotu ptaka. Grafika jest bardzo dobra. To z pewnością wielki plus tej gry. Pełno jest kolorów, lokacje i przeciwnicy różnią się od siebie. Wszystkie szczegóły zostały dopracowane (np. koliste fale na wodzie). Następnym plusem gry jest świetna animacja. Szkielety rozpadają się na kawałeczki - aż chce się grać!

Muzyki w tej grze to właściwie brak. Tylko przy walkach z bossami, których jest zaledwie 5 coś tam sobie w tle przygrywa. Inaczej jest z dźwiękiem. Słychać każde uderzenie, rozbicie beczki czy choćby odgłos poruszania się.

Statystyk jak i umiejętności w grze jest całkiem sporo. Zaczynając od HP i MP, a kończąc na klasie pancerza, zadawanych obrażeniach czy ilości udźwigu. Co do umiejętności - to są to np. unikanie ciosów przeciwnika, aura bojowa czy mistrzostwo we władaniu tarczą.

Ekwipunek postaci podzielony jest na 3 kategorie: broń, pancerz, inne (mikstury, pierścienie). Na naszego wojaka możemy nałożyć praktycznie wszystko - rękawice, buty, zbroje, hełm, pierścień, amulet, a co najważniejsze na bohaterze widać każdą zmianę przedmiotów - poza naszyjnikami i pierścionkami.

Plusy:
+grafika
+statystyki i umiejętności
+klimat
+dynamika
+ekwipunek

Minusy:
-tylko 3 postaci do wyboru
-muzyka (a właściwie jej brak)

Ocena 9/10


Autor: 5


Obrazki z gry:
Obrazki - w większości dostarczone przez Quake'a :) Obrazki - w większości dostarczone przez Quake'a :) Taki mały Baldurek. Taki mały Baldurek. Po prawej - dowód na ukończenie gierki ;-) Po prawej - dowód na ukończenie gierki ;-) Współczynniki i ekwipunek. Współczynniki i ekwipunek.

Dodane: 06.07.2004, zmiany: 21.11.2013



Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?




Aby być podpisanym wlasnym nickiem, zarejestruj i zaloguj się na forum.