Megaman Battle Network
Battle Network RockMan EXE (JAP)
Wydania
2001()
2001()
Ogólnie
2001, Pierwsza część jednego z najbardziej oryginalnych RPG-ów na GBA. I do tego w klimacie S-F! Doczekała się kilku kolejnych części (niby dwóch, ale trójka w dwóch wersjach wyszła).
Widok
Izometr.
Walka
Hybryda zręcznościówki, turówki i gry karcianej.

RECENZJA

Wstęp
Pamiętam jak kiedyś grałem w Megaman-a na mojej starej konsolce. Było super. Różni przeciwnicy wymagali zastosowania odmiennych taktyk, ta gra zręcznościowa nie miała sobie równych. Na jej podstawie stworzono bardzo zręcznościowego RPG, który wymaga pewnej ilości czasu spędzonego na studiowaniu zasad rozgrywki. Głównym bohaterem gry jest chłopiec o imieniu Lan. Stworzył on program Megaman.exe, za pomocą którego włamuje się do różnych urządzeń jak i sieci. Walczy z różnymi wirusami oraz programami, a głównym wrogiem jest organizacja WWW. Lan chodzi do szkoły i jak się okazuje nie tylko on posiada taki program. Wielokrotnie będziemy mogli walczyć z Gustman-em czy też z Numberman-em.

Walka
Rozgrywa się ona na planszy złożonej z 18 pól. Megaman może poruszać się tylko po 9 z nich, a przeciwnicy po reszcie. Podczas walki możemy normalnie strzelać lub używać chipów, ale tylko wtedy gdy pasek u góry ekranu naładuje się. Chipy są różne, niektóre nas leczą, inne zadają poważne obrażenia przeciwnikowi, a jeszcze inne powodują dziwne efekty (np. steal, który kradnie przeciwnikowi trzy pola, dzięki czemu może się on poruszać w ograniczonym zakresie). Czasami pole może zostać skruszone i gdy na nim staniemy to na pewien czas zniknie. Po pewnym czasie nauczymy się walczyć i dostosujemy naszą taktykę do przeciwników. Nie ma ich zbyt dużo, ale każdy występuje w kilku wersjach. To właśnie z nimi związane są chipy. Każdy dysponuje innym atakiem i gdy go pokonamy mamy szanse na zdobycie chipu, który odpowiada jego atakowi. Co do chipów można ich używać po kilka naraz pod pewnymi warunkami- gdy są to takie same chipy (np. dwa hi-canony) lub są oznaczone taką samą literką (np. wszystkie mają literę A). Po walce nie zdobywamy doświadczenia, ale zyskujemy zynsy (rodzaj pieniędzy) lub chipy przeciwników. To ile dostaniemy zależy od poziomu walki. Im szybciej i bez obrażeń tym poziom walki jest większy. Za zynsy można kupować chipy oraz inne rzeczy.

Postać
Przez część gry poruszamy się Lanem, ale gdy tylko włamujemy się do komputerów to do akcji wkracza Megaman.exe. To bardzo ciekawy pomysł z tym żeby poruszać się po sieci inteligentnym programem i walczyć z zabezpieczeniami i wirusami. Jak pisałem- jest to gra RPG, w której doświadczenie jako takie nie istnieje. Jeśli chcemy wzmocnić naszą postać to dokupujemy HP Memory lub power upsy. Pierwsza rzecz automatycznie zwiększa nam liczbę HP, a za drugą wybieramy jaką cechę chcemy sobie powiększyć (np. siła strzału). Ważne jest też odpowiednie dopasowanie chipów. Podczas walki można korzystać z trzydziestu, więc należy w folderze umieszczać tylko te najlepsze oraz te unikalne np. Roll czy też Gustman, które ciężko dostać (o ile się nie mylę, to Roll była chyba siostrą Megamana). Ogólnie dysponujemy małymi możliwościami rozwoju postaci, ale sam pomysł jest genialny.

Koniec
Gra wymaga trochę cierpliwości. Chodzenie po tym labiryncie jakim jest sieć wymaga trochę czasu, a tu co chwilę spotyka nas kolejna walka. Niekiedy trzeba naprawdę pomyśleć gdy chcemy się gdzieś dostać. Gra się super, ale moim zdaniem akcja toczy się za wolno w porównaniu z walkami, które czasami są bardzo ciężkie i szybkie (np. numer z autobusem- kto grał ten wie).

Moja ocena: 4/5


Autor: 4


Obrazki z gry:
Folder- to tutaj widzimy posiadane chipy./ Folder- to tutaj widzimy posiadane chipy./ Number Man i Gust Man Number Man i Gust Man Tych gostków chyba znam :) Tych gostków chyba znam :) Statystyki naszej postaci/ Statystyki naszej postaci/

Dodane: 11.03.2004, zmiany: 21.11.2013



Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?




Aby być podpisanym wlasnym nickiem, zarejestruj i zaloguj się na forum.