Megaman Battle Network 2
Battle Network RockMan EXE 2 (JAP)
Wydania
2001()
2001()
Ogólnie
2001, kolejna dziwaczna mieszanka z Japonii. Niby zręcznościówka, niby hmm- karcianka, trochę rpg. Trzeba w to zagrać, aby zrozumieć, o czym mówię (albo przeczytać poniższą recenzję!)
Widok
Izometr.
Walka
Hybryda zręcznościówki z grą karcianą.

RECENZJA

W tej grze będziesz miał okazję zwiedzić "wnętrze" internetu, walczyć z wirusami, a nawet rozmawiać z programami! Świetna dla komputerowych maniaków, utrzymana w klimacie science-fiction, z wieloma oryginalnymi rozwiązaniami.

Plusy:
Ciekawy system walki, ładna oprawa, duży wybór chipów bojowych, klimat.

Minusy:
Zasadniczo brak.

Widok (9/10):
Izometryczny. Kierujemy Lanem (w świecie "rzeczywistym") lub Megamanem (gdy jesteśmy "zalogowani").

Fabuła:
Główni bohaterowie to Lan - nastoletni chłopak, oraz jego Navi (czyli cyber-partner) - Megaman.EXE (wzorowany na robocie z gier Capcom). Razem przyjdzie im zmierzyć się z tajemniczą organizacją o nazwie Gospel. Po otrzymaniu tytułu NetBattler'a możemy przyjmować misje poboczne. Świetny klimat gry jest podtrzymywany przez formułki takie jak "Enemy Deleted" po wygranej walce.

Walki (10/10):
Jeden z najciekawszych systemów walk jakie spotkałem! Na początku (oraz później - po każdym załadowaniu paska gotowości) wybieramy chipy bojowe których chcemy użyć. Ta część przypomina grę karcianą, gdyż chipy losowane są z "talii" (którą w części przygodowej możemy zmieniać). Druga część walki jest zręcznościowa: biegamy po "swojej stronie" planszy, używamy chipów i "karabinka" Megamana. Sporą frajdę sprawia też opracowywanie taktyk: chipy trzeba stosować w różny sposób, ponadto mają rozmaity wpływ na przeciwników (np. AquaSwrd [wodny miecz] najlepiej działa na ognistych przeciwników). Dzięki temu każda walka jest inna i każda sprawia przyjemność, dzięki wywarzonemu połączeniu myślenia i zręczności.

Statystyki (7/10):
Megaman ma 3 główne cechy:
Attack - siła ataku "karabinkiem"
Rapid - prędkość
Charge - ma wpływ na "ładowany" atak
Statystyki te rozwijamy znajdując Upgrade. Oprócz tego możemy zwiększyć liczbę HP Megamana (po zdobyciu HP Memory), a w późniejszej części gry zmienić jego styl (co radykalnie zmienia jego cechy). Cech wydaje się być mało, ale tej grze ich nadmiar tylko by zaszkodził.

Ekwipunek(8/10):
W jego skład wchodzą 3 części dostępne z menu:
1) Folder - tu z listy naszych chipów bojowych wybieramy 30.
To one będą używane w walce. Możemy też wybrać jeden chip standardowy. Będzie on dostępny na początku każdej walki.
2) Subchips - różne chipy używane poza walką (leczące, otwierające, itd.). Można mieć po 4 z każdego rodzaju.
4) Key Items - przedmioty kluczowe, używane w misjach itp.

Podsumowanie:
Jest to naprawdę świetna gra, łączy dynamizm z koniecznością myślenia i odrobiną taktyki. Ja oceniam ją na 5/5.


Autor: 5


Obrazki z gry:
Główny bohater gry to uczeń w szkole, Bomberman to jego sieciowy hmm... kumpel? Główny bohater gry to uczeń w szkole, Bomberman to jego sieciowy hmm... kumpel? Świat jest pięknie kolorowy. Świat jest pięknie kolorowy. Walki to połączenie rpg, karcianki i akcji. Walki to połączenie rpg, karcianki i akcji. Trochę się w tym wszystkim można początkowo pogubić... Trochę się w tym wszystkim można początkowo pogubić... Jeszcze trochę ekwipunku i współczynniki- to ta część rpg-owa gry. Jeszcze trochę ekwipunku i współczynniki- to ta część rpg-owa gry.

Dodane: 19.08.2002, zmiany: 21.11.2013



Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?




Aby być podpisanym wlasnym nickiem, zarejestruj i zaloguj się na forum.