Ancient Empires
Wydania
2003()
Ogólnie
Śliczniutka gierka na komórki- połączenie strategii i rpg- czyli rpg taktyczne. W wersję demontracyjną można pograć przez sieć- na stronie oficjalnej tytułu. Się rozpisałem, co? Ale popatrzcie na obrazeczki i sami będziecie sobie mogli wyrobić zdanie, bo jest ich sporo ;) Wiem, wiem, jestem leń... Na szczęście Wiedźmin wyręczył mnie i popisał pod spodem ciut więcej ;-)

RECENZJA

Każda dobra gra posiada jakąś fabułę. Czasami jest ona bardziej złożona, a czasami tak prosta jak w tym przypadku. W królestwie Thorin doszło do rozłamu. Jeden z braci - Valadorn - postanowił podbić całą krainę i zniszczyć brata bliźniaka. Galamar'owi - bo o nim mowa - nie pozostało nic innego jak walczyć o życie i odzyskanie władzy.

Na początku możemy wybrać czy chcemy grać kampanię (new game) czy pojedynek (skirmish). Kampania jest znacznie ciekawsza, gdyż spotykasz w trakcie rozgrywki nowe stwory, natomiast pojedynek daje możliwość zagrania we dwie osoby na jednej komórce. Polecam zacząć od kampanii.

Wszystkie postacie opisane są przez 3 parametry: atak/ obronę/ ruchliwość. Najważniejszą postacią jest król, który nie tylko ma dobre współczynniki (5/3/4), ale przede wszystkim jako jedyny będąc w zamku może kupować nowe jednostki. Podstawą armii jest wojownik (5/1/4) który walczy w pierwszym szeregu i potrafi przejmować miasta. Bardzo ważny jest też łucznik (5/1/4) który potrafi atakować z odległości 2 pól. W terenie z dużą ilością wody świetnie sprawdza się jaszczur (5/2/3). Na lądzie porusza się powoli, ale w wodzie ma bonus do obrony (+2) i ruchu (+3). Warto zakupić maga (4/1/4) który z grobu po poległej jednostki (wroga lub twojej) potrafi przyzwać szkieleta (5/1/4). Grób znikaj jeśli ktoś zatrzyma się na polu gdzie się taki znajduje lub samoistnie po 2 turach. W dalszej części gry pojawiają się jeszcze inne jednostki, które nie zawsze można zakupić, więc warto je chronić i leczyć.
Są to:
- magiczna kula (3/2/4) - zwiększa atak jednostkom znajdującym się w pobliżu;
- pająk (6/2/5) - szybki, silny a jego atak obniża chwilowo obronę przeciwnika;
- golem (6/4/4) - powolny ale bardzo silny;
- katapulta (7/2/3) - powolna, w ciągu 1 tury może albo sie poruszyć albo strzelić, ma wielką siłę i zasięg 3 pól rażenia.
- wywern - (8/3/7) - najsilniejsza jednostka a do tego ogromny zasięg ruchu !!!

Dobra jednostka to połowa sukcesu. Druga połowa to teren na jakim stoją walczące jednostki.
I tak:
- droga, woda, most - nic nie dodają do obrony;
- teren trawiasty - zwiększa obronę o +1;
- las, wzgórza - zwiększa obronę o +2;
- góry, zamek, miasto zwiększa obronę o +3;
Warto tę wiedzę wykorzystywać.

Wielkość dochodów zależy od ilości posiadych zamków i miast, więc logiczne iż cała strategia opiera się na jak najszybszym ich zdobywaniu i utrzymywaniu. Każda jednostka która przebywa w przejętym przez ciebie zamku lub mieście leczy się o 2 punkty co 1 turę.

Grafika jest naprawdę ładna, a co ważne czytelna. Dźwięk jak to na komórce nic specjalnego.

I na koniec najważniejsza zasada starych wyjadaczy: Zapisujcie stan gry na początku każdej tury! Choć nie jest to RPG, a strategia turowa a'la słynny Warlords to szczerze polecam.

Moja ocena:8/10


Autor: 4


Obrazki z gry:
Obrazki zakoszone ze stronki oficjalnej. Obrazki zakoszone ze stronki oficjalnej. Jakoś nie słyszałem jeszcze, żeby komórki były już emulowane na PC. Jakoś nie słyszałem jeszcze, żeby komórki były już emulowane na PC. Jeszcze kilka obrazeczków z pola walki. Jeszcze kilka obrazeczków z pola walki. I ostatnie dwa- grafa naprawdę ładniutka! I ostatnie dwa- grafa naprawdę ładniutka! Ancient Empires (Komórki (inne)) Ancient Empires (Komórki (inne))

Dodane: 09.02.2004, zmiany: 21.11.2013



Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?




Aby być podpisanym wlasnym nickiem, zarejestruj i zaloguj się na forum.