Avernum 2

Wydania
2001()
Ogólnie
2001, sharewarowa gra, środkowa część trylogii. Grę można (w wersji demo, ale też niesamowicie rozbudowanej) ściągnąć ze strony producenta- zajmuje niecałe 10 Mb. A mimo to udało się autorom upchnąć w niej niemały świat, zamieszkały przez całe dziesiątki przyjaznych i całe setki nieprzyjaznych istot. Gra nie zachwyca grafiką, ale ma w sobie to "coś", co starszym erpegowcom przypomni niejedną miłą chwilę spędzoną x-lat temu przed kompem...
Widok
Izometr, poruszamy się naszą drużynką zawszeo jedno pole- prowadzimy jedną postać, reszta stara się za nami nadążyć :) Małe figurki postaci.
Walka
Na tej samej planszy, co ruch, walka w systemie turowym.
Recenzje
Rankin Ryukenden
04.11.2002

(hi)Storia gry:

Akcja gry zaczyna się w roku 823, niedługo po wydarzeniach z Av1 (zainteresowanych odsyłam do niej). Drużyna z pierwszej części gdzieś się osiedliła, definitywnie kończąc z walką, tymczasem Imperium otrząsnęło się po śmierci przywódcy i zaatakowało Avernum - podziemny system jaskiń, służący Imperium za więzienie, a naszym bohaterom za dom. Początkowo Avernum wygrywało, lecz ostatnio Imperium odnosi coraz większe zwycięstwa. Jakby tego było mało, całe Avernum zostało podzielone na malutkie kawałki tajemniczymi Barierami. W tym miejscu zaczynasz grę z grupką rekrutów w służbie Avernum...

Historia jest dobra, ma swoje smaczki, lecz powiem tylko, że bardzo się zdziwisz, Czytelniku, kiedy zobaczysz, kto ustawił Bariery. Ponadto jest MASA questów i podquestów do wykonania, do tego bardzo zróżnicowanych - od zwykłego 'zabij bandytów' poprzez 'zanieś propozycję ożenku' aż do 'pomóż przyjaznym pająkom'. Questy są opisane dość dokładnie w Character Screen, a ponadto w każdej chwili można zapisać w specjalnym dzienniku wypowiedź NPC-a wraz z datą i miejscem - to się nazywa 'user friendly' interfejs!

Statystyk jest dość dużo - Siła, Inteligencja, czy bardziej egzotyczne - Assasination (Zabijanie?) oraz Cave Lore. Ponadto można wybrać maks. 2 traity dające premię (np. Cursed at Birth) bądź karę (Natural Mage) do otrzymywanych xp. Drużyna może maksymalnie liczyć 4 członków, z tym, że można ich zostawiać w zajeździe, a na ich miejsce rekrutować, bądź tworzyć innych. Każdy członek zespołu należy do jednej z trzech głównych ras: Ludzie (średni), Slithzerikai (w skrócie Slith - ognioodporne jaszczurki), bądź Nephilim (kotopodobni - bardziej zręczni). Profesji jest dużo - m. in. Warrior, Rebel, Cleric, Shaman, Thief... a jeśli żadna z nich nam nie odpowiada, można stworzyć od zera otrzymując 65 punktów do rozwoju!

Grafika i dźwięki
Grafika jest średnia, praktyczny brak animacji, same sprite'y... ale ma w sobie coś - popatrzcie na rysunki postaci w Inventory, na obrazki przy opisie umiejętności (he, he - dobre!). Oczywiście, jeśli ktoś nie trawi Mangi, to raczej to mu się nie spodoba... Muzyki niestety nie ma, a dźwięki... cóż, są ubogie, a szkoda...

Podumowanko
Avernum 2, mimo braków w grafie i dźwiękach, to kawał porządnego cRPG, w sam raz na długie wieczory, a jeśli puści się jako tło muzyczne np. Winampa, to jest O.K.!

Plusy
+ fabuła
+ interfejs
+ mnogość umiejętności
+ grafika (miejscami)

Minusy
- grafika (reszta)
- dźwięki
- muzyka (a właściwie jej brak)
- za mało Skill Points na level ;)

Ocena: 7/10


Obrazki z gry:

Dodane: 11.11.2002, zmiany: 21.11.2013


Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?