Princess Maker 2

Wydania
199?()
1994()
Ogólnie
1994, symulator tatusia- wychowujemy córkę, tak aby nam wyrosła na coś porządnego :) RPG to do końca nie jest, ale jeśli chcemy, by mała została wojowniczką, musimy ją wysyłać na rpg-owe wyprawy (i dzięki temu gra się na stronę załapała). Gra wydana tylko w Japonii, ale można grać w angielską wersję nieoficjalną- jeśli gdzieś w sieci ją znajdziecie oczywiście!
Widok
Podczas wypraw- SNES-owy izometr.
Walka
Bójki- animowane pojedynki turowe, podczas wypraw- statyczne rysunki i cyferki obrażeń.
Recenzje
JRK
Autor: JRK
25.09.2001

Zdaję sobie sprawę, że nie jest to tak do końca RPG, ale gra podobała mi się bardzo, więc nie mam oporów przed umieszczeniem jej tutaj. Gra jest symulatorem... tatusia- musisz wychować córkę - wysyłasz ją do szkół, pracy, na konkursy. Istnieje też możliwość wysyłania jej na wyprawy - i tu pojawia się wątek RPG. Gra posiada niesamowicie dużo zakończeń - samych zawodów, jakie może sobie obrać jest koło 50! Gra nie ukazała się nigdy poza Japonią, na sieci można jednak znaleźć nieoficjalne tłumaczenie. Ocena - gry jako całości (9/10) i jako RPG (4/10) (tak niska, bo za mało jest do zwiedzania).

Plusy:
Setki zakończeń, każda gra wygląda inaczej, tysiące dróg rozwoju, sporo ekwipunku, ukryte przedmioty.

Minusy:
Mały świat do zwiedzania.

Widok (4/10):
Izometr, w trakcie przygodowej części gry mamy do zwiedzania jedynie 4 krainy, niezbyt zresztą obszerne.

Fabuła:
Pewnego dnia znajdujesz dziecko -dziewczynkę z gwiazd. Jej bóstwo opiekuńcze powierza ci jej wychowanie. Przez kolejne 8 lat jej życia musisz dbać o jej zdrowie, rozwój, zainteresowania, a od twoich poczynań zależeć będzie, kim zostanie w przyszłości - malarką, wojowniczką, gospodynią domową, złodziejką, czy może nawet tytułową księżniczką.

Walka (5/10):
Z walką mamy do czynienia w kilku przypadkach- gdy walczymy z wrogiem podczas wyprawy, z przeciwnikiem podczas turnieju lub ulicznej bójki. Walka jest przedstawiona dość ubogo, ale fajnie. Postacie na zmianę wykonują po jednej czynności- tj. atak, rzucenie czaru, użycie przedmiotu, aż do porażki przeciwnika lub spadku jego morale. Każda akcja nagradzana jest fajniutka animacją, która nie nudzi się mimo wielu oglądań (tylko turniej/ bójka).

Statystyki (8/10):
Współczynniki zmieniają się podczas wysyłania małej do pracy, szkoły, na wyprawy, podczas uczestnictwa w walkach, turniejach. Jej wymiary zmieniają się w zależności od diety, część współczynników zależy też od ubrania. Ogólnie cała gra polega na podnoszeniu odpowiednich współczynników poprzez zamierzone działania. Praktycznie każda czynność pociąga za sobą zmianę współczynników, część idzie w górę, a część w dół. Od ostatecznego ich ułożenia (w tym kilku ukrytych przed graczem!) zależy zakończenie gry.

Ekwipunek (5/10):
System dość ubogi, po prostu ramka z małymi rysunkami broni i zbroi. Lepiej jest z aktualnym ubraniem córki- jest ich kilka rodzajów, wszystkie dość się od siebie różnią i są dobrze narysowane.


Obrazki z gry:

Dodane: 06.07.2002, zmiany: 21.11.2013


Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?