Master of The Wind
Wydania
2008()
Ogólnie
Kolejna typowa pozycja z rpgmakera.

RECENZJA

Wiem że JRK nie chętnie podchodzi do tego typu, gier lecz postanowiłem zrobić mu na złość i napisać recke tego tytułu. Przedstawiona przeze mnie gra została stworzona w jakże prostym programie do tworzenia RPGów czyli w RPG Makerze. Stworzenie dobrych gier w tym programie jest czasochłonne i wielu ludzi często sie zniechęca. Pojawia sie też wiele gier cieżkostrawnych, lecz ta gra przykuła mą uwagę. Autorami są Volrath oraz ArtBane. Posłużyli się oni nowszą wersją programu RPG Makera - XP. Gra jest podzielona na ARCi. Oficialnie ma być ich 6, wydano jak narazie 5, lecz 6 cześć powoli zbliża się wielkimi krokami. Grę oczywiscie można ściągnąć z angielskiej strony RPG Makera (www.rpgmaker.net). I uwaga - zajmuje dużo miejsca na dysku, bo granicach 200mb, głównie przez podkłady muzyczne.

Fabuła
Głównymi bohaterami są dwie młode postacie. Na samym poczatku gry poznajemy ich, gdy są przebrani w swe kostiumy wojowników i są w pogoni za pewnym wampirem, który zaatakował ludzi z naszego miasta. Dowiadujemy się też, iż nasi bohaterowie posiadają swe przydomki - Shroud i Stoic, choć tak naprawdę mają na imiona Cade i Bones. Cade(Shroud) to młody chłopak, który ma zdolnosci magiczne, a przede wszystkim dotyczące magii wiatru. Walczy również za pomocą włóczni. Bones(Stoic) to jego przyjaciel kościotrup(!), posługuje się dwoma mieczami oraz jest wyspecjalizowany w sztuce wojennej. Dziwne że taka postać pojawiła sie stanowiąc naszą ekipę, choć jest to również pomysłowe rozwiązanie. Oczywiscie są równiez "zwykłymi ludzmi", którzy pracują w sklepie z bronią i zbrojami. Gdy nadchodzi zagrożenie przebieraja sie i ratują wszelkich, przy czym nie ujawniają swej tożsamości Jako bohaterowie miasta musimy je chronić i nadaży się wiele okazji aby temu sprostać. Jednym z zagrożeń jest ów wampir Andau, ale oczywiście nie tylko on będzie jedynym problemem i nie chciałbym zdradzać dalszej fabuły tej gry, bo warto się samemu o tym przekonać.

Rozgrywka
Gra powiedziałbym jest o lekko podwyższonym poziomie trudności. Walki nie są tak łatwe, często zwykły wróg jest w stanie zabrać nam pokaźną część życia. Walki oczywiście odbywają sie w systenie turowym. Podczas walki korzystamy z listy komend jakie bohater ma wykonać (atak, magia/ umiejętność, obrona, rzecz, uciekaj - standard). Oczywiście po każdej walce otrzymujemy EXP oraz złoto i jakąś rzecz np. potion. Po uzbieraniu odpowiednej ilości EXP nasz bohater wskakuje na wyższy poziom, podwyższa swoje statystyki i co jakiś poziom uczy sie nowej umiejetności bądź magii. W tej grze trenowanie nie oznacza iż łatwiej wygramy, owszem zgadza się, ale w tej grze bardziej skupiamy sie na umiejetnościach bohaterów oraz dobrym ich wykorzystaniu. Trenowanie zresztą w tej grze też jest w miarę cieżkie. Dużo czasem trzeba sie namęczyć żeby podnieść poziom. Przejdźmy teraz do ekwipunku. Ekwipunek w grze zdobywa się fabularnie. Ne ma tu sklepów oferujących towar z wyższych półek. Bardzo fajną sprawą jest zdobywanie materiałów i ich wykuwanie w broń bądź zbroje lub inne dobra. Ekwipunek tutaj jest nawet obszerny, znajdują się tu takie miejsca jak na broń, zbroje, hełm, rekawice, buty, płaszcz i akcesoria. Oczywiście istnieją zwykłe sklepy które oferują nam wszelakie potiony itp. Czas powiedzieć o poruszaniu sie w grze. Otóż nie ma tutaj czegoś takiego jak mapa świata, poruszamy sie po okolicy miasta bohaterów. Przechodzimy przez róźne przejścia, wąwozy, lasy, góry, itp. Wyruszamy też do innych miast, głownie za pomocą statku bądź powozu. Gra obfita jest również we wszelkie minilogiczne gierki, gdzie się trochę trzeba namęczymy aby je przejsć.

Grafika/Muzyka
No cóź, za dużo to powiedzieć nie mogę, z powodu tego iż gra została stworzona w RPG Makerze, więc wszystkie te gry wyglądają podobnie. Grafika jest ładna i nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć. Gra oczywiście wykonana w rzucie izometrycznym. Czasem niektóre FaceSety są brzydkie, lecz pasują do postaci. Muzyka w grze jest ciekawie dobrana do różnych sytuacji. Niestety faktem jest to, iż są pobrane z różnych źródeł. Usłyszałem miedzy innymi utwory Apokaliptyki, Masterplan i obiło mi się coś z anime Naruto. Jak już wspomniałem to ona najwięcej tu zajmuje w tej grze. Podoba mi się to, iż nie jest ona nudna i nie jest powtarzana tak często.

Podsumowanie i ocena
MotW to chyba jedna z najlepszych gier jakie dotąd wyszły na RPG Makera, mimo paru błedów w sztuce które dało by się ominąć. Widać iż autorzy włożyli w to dużo pracy. Bardzo spodobał mi się ten tytuł i polecam go wszystkim. Nawet Tobie JRK :D.

Fabuła 5/5
Grywalność 4/5
Grafika -/-
Muzyka 4/5

Ogólna 5--/5
Myśle że sie należy!


Autor: 5


Obrazki z gry:
Walka z bossem. I ze zwykłymi przeciwnikami. Nikt nie lubi komorników. Mroczno i ponuro. Loch jak nic. Ekwipunek. Niebiesko mi, właśnie tak. Statystyki bohatera, delikatne odejście od utartego graficznego sposobu przedstawiania. Zdolności też zobrazkuję, a co. Spacer po mieście jako zwykły człowiek. Oraz jako sprzedawca w sklepie ze złomem.

Dodane: 25.04.2009, zmiany: 21.11.2013



Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?




Aby być podpisanym wlasnym nickiem, zarejestruj i zaloguj się na forum.