Nocturne Rebirth
Wydania
2009( Nieoficjalnie)
2015( Nieoficjalnie)
Ogólnie
W zalewie rpgmakerowego śmiecia można czasem wyłowić jakąś perełkę. I ten tytuł podobno taki jest. Znajdziemy tu elementy satysfakcjonującej walki, fantastyki, łapania stworów, romansu, rozważań nad samym istnieniem, manipulacji innymi osobami oraz tematyki wampirów, zombie itp. Tytuł stworzony przez Japończyków, przetłumaczony przez fana na angielski. Darmowy!
Widok
izometr
Walka
turówka

RECENZJA

Fabuła:
Pewnego wieczoru dziewczyna o imieniu Luna wraca do domu przez las i zostaje napadnięta przez bandytów, na jej ratunek przybywa przechodzący przypadkiem obok Reviel, który się okazuje być bardzo zdolnym szermierzem. Dziewczyna z wdzięczności oferuje mu nocleg, by odpoczął w swej podróży na co Reviel sie zgadza i podąża za dziewczyną do jej wioski. Jak się okazuje, Reviel ma niepohamowaną żądze zabijania, którą ledwo trzymie pod kontrolą, a jego umysł jest jak we mgle, wydaje się zagubiony i próbuje powiązać świat w oku ze swoim istnieniem. W pewnym momencie Reviel uświadamia sobie że nad całym lasem w którym znajduje się wioska, widnieje pole magiczne wpływające również na niego, bohater się zastanawia czy wampiry nie przetrzymują tej wioski w niewoli dla pożywienia lub czy to nie on jest tu więziony, a ci ludzie się nieświadomie tu osiedlili, rusza więc zbadać tę sprawę, a jak się okazuje, prawda ma często niespodziewane oblicza. Od samego początku gra nas intryguje tożsamością szermierza, ja od początku zakładałem że jest on wampirem, a następnie że jest duchem, a kolejno że jest bogiem, jednak po kolejnych zdarzeniach moje kolejne teorie pryskały w nicość.

Grafika:
Doskonała grafika, Arty, Sprite'y, animacje to jeden z podstawowych atutów tytułu. Wszystko jest unikalne i szczegółowe, jak na możliwości grafiki 2d to po prosu rewelacja. Oprawa graficzna bardzo przypadła mi do gustu. A przejście ze stałych obrazków do ich animacji, jest tutaj również bardzo dobrze, wszystkie nawet najmniejsze ruchy sprite'ów są generowane minimum trzema frame'ami, co daje sporą wizualną płynność w animacji. Wszelkie animacje umiejętności i magii są bardzo rozbłyskowe, a ruchy kamery czynią prezencję walki bardziej dynamiczną.

Muzyka:
Muzyka jest, dźwięki są, dźwięki zaplecza są i są rewelacyjne, a co również ważne, oryginalne. Gra pod względem ścieżki dźwiękowej ma wiele do zaoferowania, delikatne i zmysłowe utwory jak również dynamiczne podczas walki ze zwykłymi przeciwnikami i bossami.

Walki:
Walka daje tu sporo satysfakcji, a wręcz uzależnia. Animacje postaci są doskonale wykonane, a muzyka przy bossach wręcz wprawia w szał bojowy. Gra daje nam możliwość uczenia się również formacji naszej drużyny, co będzie miało bezpośredni wpływ na nasze postacie i ich pozycje podczas walki. A jak już mowa o postaciach, to oprócz postaci fabularnych mamy do dyspozycji bestie i to wszystkie. Dla tych których zaintrygowała ta wypowiedź to, tak, możemy za pokonanie przeciwnika otrzymać jego skrystalizowaną duszę i ją wezwać na stałego członka drużyny. A żeby było jeszcze lepiej, to zdecydowaną większość bossów można odnaleźć w późniejszym etapie gry i również włączyć do drużyny. Tak więc potwierdzam pokemonowość w najprzyjemniejszej formie tego znaczenia. Dodam jeszcze, że oprócz potworów, zdarzyło mi się że dropneła mi dusza bandyty, którego przywołałem do drużyny i walczył u mojego boku. Wszystkie wezwane istoty mają przy wezwaniu poziom na którym się je wezwało i zdobywają normalnie kolejne poziomy. Jednak po śmierci należy je wezwać na nowo i od nowa levelować, w wyniku czego się opłaci bardziej wezwać jakąś z nowo zdobytych dusz, jednak równie dobrze można stwora z samego początku gry wyexpić tak, by był w dalszym etapie przydatny. Dosyć unikalną mechaniką jest również fakt, że Reviel może swoje statystyki odstąpić naszemu nowemu pupilowi, co umożliwia uzupełnienie np. słabej obrony moba własną. Walka odbywa się turowo jak to znamy np. z Final Fantasy, jednak by nie spamować skilli, mają one tu cooldown odliczany ilością tur.

Expienie:
Gra ma dosyć ciekawe podejście do expienia, a mianowicie, zdobyte punkty doświadczenia nie wbijają się automatycznie, tylko my sami je rozdysponujemy między zdolności, poziomy itp. Każda z postaci ma dodatkowo unikalne drzewko zdolności, wyjątkiem są stwory, które mają stałe zdolności, albo lepiej mówiąc wyuczone swoje drzewko, a my dodajemy im umiejętności kryształami elementarnymi. A tak, zapomniałem wspomnieć, poszczególni przeciwnicy oprócz swojego kryształu duszy, mogą dropić kryształ jednej ze swoich umiejętności magicznych, które możemy podpiąć pod innego stwora. oprócz tego, niektóre stwory bez zdolności magicznych dropią tez kryształy, lecz te dają nam czyste bonusy do statystyk. Każdy z przywołańców ma również przydzielony swój element który sprawia, że otrzymuje więcej lub mniej obrażeń od konkretnych ataków, a idą tu z pomocą kryształy które dają nam odporność na konkretne elementy itd. itd. Naprawdę bardzo dużo tego co oferuje nam gra.

Ekwipunek:
Ogromna rozmaitość ekwipunku, możliwości crafringu, alchemii czynią tę grę bardzo atrakcyjną. W asortymencie ekwipunku każdy z przedmiotów ma unikalną grafikę w inventory i wiele z nich ma ciekawe efekty uboczne i to nie tylko na wrogów, a na naszego szermierza również. Nasza postać może zakładać sześć części ekwipunku, są to dwa różne miecze równocześnie, zbroja i trzy akcesoria, z reguły amulety, rękawice, pierścienie itp.

Podsumowanie:
Po tej fali gier śmieciowych z RPGmakera które wychodzą obecnie, nie spodziewałem się że to powiem, ale ta gra zrobiona w RPGmaker XP, jest jedną z najlepszych gier w jakie przyszło mi grać w ubiegłym roku. Dodałbym że gra ma już obecnie 9 lat. Oprócz samej rozgrywki w postaci walki i intrygującej fabuły w oku Reviela, gra oferuje sporo zagadek i możliwości interakcji z otoczeniem. Gra bywała również dosyć wymagająca na niektórych etapach, szczególnie jak się przechodzi ją pierwszy raz. Dla każdego kto by się zainteresował tytułem, to znajdziecie w grze elementy satysfakcjonującej walki, fantastyki, łapania stworów, romansu, rozważań nad samym istnieniem, manipulacji innymi osobami oraz tematyki wampirów, zombie itd. Gorąco polecam ten tytuł każdemu kto lubi jakikolwiek typ gier rpg.

Zalety:
+ Grafika
+ Animacje
+ Muzyka
+ Kreatywność twórców
+ Intrygująca historia bohatera
+ Budowanie więzi do postaci
+ Drzewka umiejętności
+ Walka
+ Łapanie i wzywanie stworów
+ Crafting i alchemia
+ Cena gry :)

Wady:
- Niektóre Trudne zagadki
- Pewne lokacje możemy zwiedzić tylko raz

Ocena:
Fabuła: 8/10
Grafika: 10/10
Muzyka: 9/10
Grywalność: 10/10

Moja Ogólna ocena: 10/10

PS: najlepsze zostawiłem na złoty koniec, gra jest w pełni darmowa, można ją ściągną z strony Eplipswich który ją przetłumaczył z japońskiego na angielski. Wystarczy wbić tytuł w googla i życzę miłego grania.


Autor: 5


Obrazki z gry:
Arty Fabularne Ustawienia formacji zdolności jednego z naszych pupili Statystyki postaci Drzewko umiejętności walki Włócznią Wzywanie pupila i dodanie mu zdolności dodatkowych z kryształów Walka i nowe stwory do schwytania Piękne animacje chociażby zwykłego ataku robią wrażenie Mapa dostępnych lokacji Walka i moi nowi pupile oruszanie się po lesie, przeciwnicy są widoczni w lokacjach i można ich omijać Lokacje są dosyć urozmaicone szczegółami, przypomina to nieco styl z Suikodena 2
/obrazki dostarczył Adnchaos/

Dodane: 03.03.2018, zmiany: 09.03.2018


Komentarze:

To nie ja, to ten koleś od screenów, Adnchaos czy jak mu tam :)
A wygląda na złośliwy błąd autokorekty :P


[andchaos @ 19.03.2018, 00:27]

A jeszcze gorzej, ze ja to poprawialem potem i jakos przepuscilem :( Dzieki za cynk, juz poprawione /JRK


[Gość @ 09.03.2018, 16:55]

Auć ,,Nasza postać morze zakładać...'' trochę wstyd drogi autorze.


[Gość @ 09.03.2018, 08:06]


Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?




Aby być podpisanym wlasnym nickiem, zarejestruj i zaloguj się na forum.