Wonder Project J: Mechanical Boy Pino

Wonder Project J: Kikai no Shonen Pino (JAP)
Wydania
1994()
2001()
2001()
Ogólnie
1994, jeszcze jedna zakręcona japońska gierka. Może nie jest to do końca rpg, ale coś w każdym razie zbliżonego. W grze sterujemy poczynaniami młodego robota. Bawimy się w jego wychowywanie i od naszych działań zależy, co z niego wyrośnie. Są też współczynniki, questy i jedna, albo dwie walki :)
Patch ang. -v.1.04 z 15.08.2001
Polskie tłumaczenie gry autorstwa Mziaba, patch v.1.00 z 27.08.2001
Recenzje
Mziab
Autor: Mziab
08.01.2002

Wonder Project J jest jedną z ciekawych gier, które niestety pozostawały znane tylko fanom z Japonii. Na szczęście, pewnego pięknego dnia za sprawą grupy WakdHacks (www.wackdhacks.cjb.net) ukazał się patch tłumaczący tą piękną grę na bardziej zrozumiały angielski. Od kilku miesięcy jest też dostępne tłumaczenie na język polski (www.mziab.prv.pl), które powstało w ciągu jednego tygodnia (!).

Fabuła:
W grze sterujemy poczynaniami małego robota imieniem Pino, którego twórca został z niewiadomych przyczyn aresztowany, zanim mógł swoje dzieło cokolwiek nauczyć. Jak już mówiłem, gracz steruje robotem za pomocą małego robota- pośrednika imieniem Tinker. Wskazujemy naszemu wychowankowi przedmioty, potem chwalimy go lub zganiamy w zależności od tego, czy jego zachowanie było prawidłowe. Uczymy go w domowym zaciszu, by później wyruszyć do innego miejsca, gdzie Pino już sam prezentuje swoje umiejętności. Sukces lub klęska zależy od naszego sposoby treningu. Zaczynając od prostych misji, kończymy ratując wyspę Corlo, na której dzieje się akcja.

Walki:
Praktycznie w grze rzadko występują prawdziwe walki. Najczęściej jest to po prostu pokaz umiejętności Pino, polegający np. na przejściu po cyrkowej linie czy pomocy innemu robotowi. Jednak w ciągu całej gry odbędzie się kilka walk na miecze. Jak już mówiłem wcześniej, od momentu rozpoczęcia walka będzie się toczyło automatycznie, z wynikiem zależnym od zastosowanego treningu.

Statystyki:
Ciekawą rzeczą w Wonder Project J jest spora ilość współczynników, które ulegają zmianie po użyciu każdego przedmiotu. Są to między innymi agresja, wrażliwość, siła nóg, rąk czy inteligencja. Ekran stanu, na szczęście, pokazuje nam w jakim kierunku postępują zmiany. Czasem jednak sporo trzeba się natrudzić, aby ukształtować odpowiednie współczynniki i pozytywnie wykonać misję.

Ocena:
+ ładna, baśniowa grafika
+ innowacyjny system sterowania
+ duża ilość współczynników (dla niektórych wada)
- czasem nieprzewidywalne zachowanie robota
- aby zobaczyć prawdziwe zakończenie, należy drugi raz przejść grę


Obrazki z gry:

Dodane: 02.06.2002, zmiany: 21.11.2013


Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?