Spandex Force (PC)

Spandex Force

Wydania
2008()
Ogólnie
Podróba Puzzle Questa, z zacięciem humorystycznym i w klimatach superbohaterskich, ale nudna, brzydka i nużąca :). Miłego grania.
Widok
???
Walka
turówka
Recenzje
sirPaul
Autor: sirPaul
09.12.2009
Z tymi kotami to musi być jakis spisek. I napewno JRK musi brać w tym udział. Już i tak praktycznie przejął kontrolę prawie nad całym światem (dobrze, że tylko światem crpg :D). Kolejna gra, w której ratujemy koty i to z dwóch typów opresji. Zdjęcie kota z drzewa lub pościg za uciekającym kotem na autostradzie (zawsze wiedziałem, że koty są szybkie, ale żeby aż tak ^_^). Teraz sobie przypomniałem, że Superman też ratował koty (w filmie i komiksie, a może to było tylko w reklamie :)).

Stosunkowo nowy gatunek - puzzle rpg, zaczyna się ostatnio powoli rozwijać i przybywa gier tego typu. Nie przypadkowo wspomniałem wcześniej o Supermanie. Zamierzam właśnie opisać grę o superbohaterach w lekkim zabawnym klimacie i komiksową grafiką z elementami puzzle i rpg. Tak można określic w skrócie jedną z najnowszych w tym typie - Spandex Force. Nie jest to do końca crpg, ale posiada kilka jego cech, więc wypada go opisać skoro już jest w tabelkach. Na pierwszy rzut oka grafika może troche zaskoczyć, ale po zastanowieniu jednak pasuje taka trochę w stylu komiksowym do fabuły. Jasne, że mogła by być lepsza jak na te czasy, ale nie wymagajmy wiele od szaty graficznej gry, która zajmuje ok 22 MB.

Fabuła dzieli się na 8 rozdziałów, których czołówka przypomina mi "chapter" w serialu Heroes. W każdym z nich nasz superbohater/superbohaterka ubrany/a w kostium (przed rozpoczęciem gry ustalamy szczegółowo kolor ciała, oczu, włosów i kostiumu naszej postaci) ratuje normalnych ludzi w miasteczku przed "zwykłymi" i "codziennymi" problemami np: przed spadnięciem fortepianu komuś na głowę :D (w komiksach to się często zdarza), kradzieżą samochodu, przejechaniem przez samochód, pożarem wieżowca lub złapaniem drobnych przestępców grasujących po mieście itp. Niestety jest to zbyt mało różnorodne i po pewnym czasie zaczyna sie nudzić - ratować ludzi ciągle z tych samych opresji. Na szczęście dodatkowo w każdym rozdziale pojawia się Superłotr, którego kryjówkę w miasteczku trzeba odnaleźć i pokonać by przejść do następnego etapu gry. Na niekorzyść wypada fakt, że bossów tych jest też jednak za mało i jak to w komiksach bywa walczymy z nimi kilkakrotnie.

Puzzle: Każdy kto grał w jakiekolwiek puzzle wie, że należy łączyć te same kolory kulek na planszy w liczbie conajmniej 3, by zebrać za nie określoną liczbę punktów, które możemy później wydać na atak lub rzucanie zaklęć. Przy każdym upgradzie wieży stanowiącej naszą główną siedzibę i bazę wypadową (a'a Fantastic Four) dochodzą nowe typy plansz i nowe zasady puzzli. Poza standardową zasadą zamiany dwóch sąsiednich kulek miejscami mozemy np: łączyć długie łańcuchy kulek w tym samym kolorze, strzelać do nich z działka, lub zbierać rozrzucone po autostradzie (wygląda jakbyśmy jechali motorem). Poza zbieraniem kolorowej many istnieją też fioletowe gwiazdki - zbierając je zwiekszamy sławę i znaki zapytania - tzw. Clues. Są to tropy potrzebne do znalezienia miejsca w mieście gdzie ukrywa się Superłotr. Gdy uzbieramy odpowiednią ilość wskazówek możemy walczyć z Bossem.

Rpg: Im więcej pomagamy ludziom ratując ich przed nieszczęśliwymi wypadkami, im więcej pokonamy złoczyńców, tym bardziej zwiększa nam się współczynnik sławy. Nasz superbohater staje się bardziej znany i awansuje na wyższe poziomy postaci. Możemy wtedy zwiększać swoje współczynniki. Jest ich tylko trzy: body (czerwony), mind (niebieski) i elemental.(zielony) - odpowiadają kolorom kulek na planszach. Im są wyższe, tym mają większy wpływ na szybkość zbierania many w puzzlach lub przy rzucaniu zaklęć podczas walki z przeciwnikami. Dzięki temu możemy szybciej rzucać potężniejsze czary, które wymagają do rzucenia dużo many. Z kilkunastu czarów, które można kupić u Cyganki, wybieramy cztery, które mamy do dyspozycji w czasie walki. Najlepszym czarem dostępnym dla nas jest Ragnarok. W drugim sklepiku możemy kupić ekwipunek i artefakty, które po założeniu również wpływaja na na wielkość współczynników lub szybkość ich zbierania na planszach. Oprócz sławy za każde puzzle zbieramy także experience. Sława wpływa na przydomek postaci, jej większe poziomy odblokowują przedmioty i czary niedostępne wcześniej, a punkty exp wpływają na ilość punktów HP i inne współczynniki.

Gracze, którzy znają świat komiksowych superbohaterów zauważą do nich pewne nawiązania, jak również z innych filmów s-f np: w nazwach przedmiotów (Xavier's Sword daje + 3 mind power - X-MEN, komputer PAL-9000, Kenneth Clarke, czy powalający tekst "Follow the grey toad road"). A tak z innej beczki: przeczytajcie sobie napisy pod paskiem ładowania podczas odpalania gry. Mogą być za każdym razem inne :) ale są niesamowicie zabawne (np: Loading christmas trees).

Na zakończenie muszę powiedzieć, że dialogi są czasem bardzo śmieszne i humor jest całkiem niezły i gdyby nie czasochłonne i bardzo powolne zbieranie pieniędzy, punktów sławy i tropów gra zapewniałaby dłuższą pasjonującą zabawę, a tak po pewnym czasie staje sie zbyt nużąca i monotonna. W każdym razie można odpalić na chwilkę dla zabicia czasu, może Wam się bardziej spodoba.

Moja ocena: 3/5


Obrazki z gry:

Dodane: 10.12.2009, zmiany: 21.11.2013


Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?