Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds

Wydania
1992()
Ogólnie
1992, druga część bocznej miniserii- tym razem z widokiem w pierwszej osobie. Gra wymaga posiadania zdolności zręcznościowych (skoki, bieganie, walki), ale dzięki ciekawej intrydze i ogromnemu obszarowi do zbadania może się podobać.
Widok
FPP, można się rozglądać dół/ góra (a to 92 rok!).
Walka
Czas rzeczywisty, zręcznościówka, machamy myszą na wrogu.
Recenzje
JRK
Autor: JRK
21.10.2001

Kolejna z wielotomowej sagi Ultimy. Kiedy w to grałem (hmm, jakieś parę lat temu) bez opisu, z czego jestem dla siebie pełen podziwu, bo doszedłem prawie do samego końca, rozwalił mnie dopiero sadystycznie trudny ostatni świat (wtedy po raz pierwszy zajrzałem do poradnika). Gierka jest taka sobie, bardzo podobna do swojej poprzedniczki, komu więc podobało się tamto, będzie zachwycony, pozostali (wśród nich i ja) mogą kręcić nosami.

Plusy:
Doskonałe automapy, rozwój postaci, system rysunkowy.

Minusy:
Brak współczynników broni, zręcznościowe elementy (skoki, biegi, walka).

Widok (5/10):
FPP, widok niemal bez zmian (położenie kilku elementów interfejsu się troszkę zmieniło), zarejestrowałem też poprawę grafiki. Do zwiedzenia czeka na nas tym razem zamek w Britanni i kilka równoległych światów (a w nich m.in. lodowe jaskinie, latająca forteca, więzienna wieża).

Fabuła:
Avatar świętuje z przyjaciółmi w zamku Britanni pokonanie Guardiana (w Ultima 7: Black Gate). Ale ten ostatni nie został pokonany - otacza zamek niezniszczalną barierą i przystępuje do ataku na pozbawione przywództwa państwo. Jedyną nadzieją uwięzionych i całej krainy jest Avatar, który podejmuje się podróży przez nowo odkryte bramy do innych wymiarów i światów, by odnaleźć sposób na umknięcie z pułapki.

Walka (4/10):
Czas rzeczywisty, bez zmian w stosunku do UU1, czyli nadal machamy myszką niby bronią, zadając w ten sposób kilka rodzajów ciosów. System sprawny, gdyż sterujemy tylko jedną postacią, ale niezwykle bolesny dla palców- aby zadać mocny cios trzeba dłużej przytrzymać klawisz myszki, a w zamieszaniu bitewnym łatwo przeholować z ilością wkładanej w to energii :)

Statystyki (6/10):
Jedyne zmiany w stosunku do poprzedniczki to inne rysunki twarzy bohatera i rezygnacja z medytacji na rzecz nauczycieli- BNów, podnoszących nasze zdolności za punkty uzyskiwane podczas zyskiwania poziomów. Uwaga (i spoiler): nie wszyscy nauczyciele będą jednak dostępni do końca gry! A dla tych, co nie grali w UU1 krótkie przypomnienie: sterujemy jedną postacią, wybieramy jej profesję, podstawowe zdolności, fajnym bajerem jest wybranie podstawowej ręki (praworęczny lub mańkut).

Ekwipunek (6/10):
System rysunkowy, nie zauważyłem żadnych zmian (czyli przedmioty nakładane na rysunek postaci, broń widać w użyciu na ekranie), nadal brak współczynników broni.


Obrazki z gry:

Dodane: 18.08.2002, zmiany: 21.11.2013


Komentarze:

dzis juz niestety mało kto w to gra
a szkoda bo gra to była przednia i nie prowadziła strzałkami za rączkę jak gry dzisiaj
zagrajmy w całą Ultimę II z polskim komentarzem by legendarny czlowiekzwyzyn
https://www.youtube.com/watch?v=5RZqV-_3ry0&list=PLDBB749A8CCEC7A9F


[Gość @ 02.04.2016, 07:58]

Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?