Super Robot WarsSuper Robot Taisen (JAP) |
|
Wydania |
1991() 2007() |
Ogólnie
|
Gra należy do gatunku taktycznych rpg, w której toczymy bitwę za bitwą, w turach i z możliwością oglądania animowanych starć naszych i wrogich robocików. Piloci i ich maszyny levelują, więc elementy rpg są! Gra doczekała się niesamowitej ilości części na wszelakie możliwe konsole do grania - Japończycy naprawdę lubują się w tych robotach. Pewnie zostanę zlinczowany, ale nie rozpoznaję ani jednego robota - ale z tego co się orientuję w grze występują oryginalne robociki z anime, a nie wytwory wyobraźni twórców gry. Do wyboru mamy trzy grupy robotów - jak donosi Morrak - są to m.in. Gundam i Mazinger. Gra doczekała się fanowskiego tłumaczenia na język angielski.
|
Widok
|
z góry
|
Walka
|
turówka
|
Recenzje |
Historia jest strasznie banalna. Otóż pewien kosmiczny stwór Girgilgun pragnie zdobyć władzę nad światem gigantycznych robotów, tj. Ziemią. Udaje mu się nawet podporządkować większość maszyn obrońców specjalnym sterowaniem umysłów. I tylko jednej drużynie udaje się ujść cało. Jest to oczywiście nasz dream team. Do wyboru mamy 3 zestawy robotów: Gundamy, Mazingery lub Gettery. Są to jak widzimy najczęściej występujące w całym cyklu. Po wyborze zespołu czeka nas wybór naszej głównej jednostki. Wybór ten jest dość ważny, gdyż ma plusy (dodatkowe punkty do rozdzielenia na cechy oraz możliwość używania Spititów) oraz minusy (gdy postać ta zginie to pojawia nam się Game Over). Gdy już wykonamy te wszystkie czynności jesteśmy przenoszeni do pierwszej bitwy. Wszystkie bitwy są tutaj typowe: wybij przeciwników, postaraj się przekonać ziemskie wielkie roboty by się do nas przyłączyły lub je zniszcz, zabij bossa i zajmij jego zamek. I tak przez 13 misji, które występują w grze. Przy okazji zbieramy także wszelkiego rodzaju ulepszenia, które znajdują się zwykle w wieżach. I właśnie na szukaniu tych budyneczków opiera się cała taktyka. Budyneczki te bowiem regenerują punkty życia. Wiec jak się domyśleć można, tuż po rozpoczęciu każdej misji, przenosimy naszą główną jednostkę na taką wieżę i wybijamy wszystko co nas atakuje, wspomagając się z rzadka spiritami. Powoduje to też, że do przejścia większości gry wystarczy tylko 1(!) jednostka. Reszta jej po prostu przeszkadza. A by walki nie były monotonne, to występuje kilka rodzajów terenów: zwykła ziemia, lochy oraz sceneria podwodna.
Walka jest bardzo uproszczona. Istnieje tylko możliwość atakowania. Nie możemy ustawić ani obrony, ani uników. Co gorsze możemy atakować tylko w 2 przypadkach. Albo przed rucham albo po ruchu, w przypadku gdy znajdujemy się przy przeciwniku. Nie mamy możliwości by po ruchu zabijać przeciwników, którzy nagle znaleźli się w naszym zasięgu. Nie istnieje także wspomaganie się wzajemne jednostek, ani leczenie przez jednostki sojusznicze, takie jak Venus-A.
W statystykach także nie ma szaleństwa. Mamy 6 współczynników opisujących naszą postać: życie, siłę ataku, prędkość, obronę, charyzmę oraz lojalność. Do tego dochodzą jeszcze 3 statystyki opisujące każdą z 3 broni.
Przedmioty traktowane są jako ulepszenia. Dzielą się one na dwa rodzaje. Pierwszymi są ulepszenia różnego rodzaju statystyk, które możemy "zainstalować" na każdy z naszych robotów. Drugimi są natomiast ulepszenia broni. Te są natomiast zarezerwowane dla konkretnych mechów. Np. Breast Burn zamontujemy tylko i wyłącznie na Great Mazingerze.
Ogólnie dostaliśmy całkiem solidnego średniaka, który zapoczątkował jeden z ciekawszych cykli RPGów taktycznych. Jednak nie należy spodziewać się rewelacji. Jak ktoś jest fanem to powinien się zapoznać, zwłaszcza, że jej ukończenie zajmuje koło 4-5 godzin.
A jako bonus podam jeszcze anime z których pochodzą roboty:
Gundam
Z Gundam
Gundam ZZ
Char's Counterattack
Gundam F91
Mazinger Z
Great Mazinger
Great Mazinger vs. Getter Robo
Getter Robo
Getter Robo G
Moja ocena: 5/10
Obrazki z gry:
Dodane: 13.01.2005, zmiany: 21.11.2013