Bomberman TournamentBomberman Story (JAP) |
|
Wydania |
2001() 2001() |
Ogólnie
|
2001, połączenie starego, dobrego Bombermana (czyli stawianie bomb, by wykończyć nimi przeciwnika- pamiętacie Dyna Blaster?) i Pokemonów- wyszła z tego nie dla każdego strawna mieszanka, ale elementy rpg w tym są, więc opisujemy :)
|
Widok
|
Izometr.
|
Walka
|
Czas rzeczywisty, polega na podstawianiu bomb, pokemony, tfu- karabony walczą w turówce.
|
Recenzje |
Do gry logiczno-zręcznościowej, jaką jest Bomberman, dodano wątek Karabonów, które pomagają tytułowemu bohaterowi i oto mamy RPG...
Nie jest to na pewno gra dla fanów całego mnóstwa statystyk, natomiast ci, którzy lubią rozwiązywać zagadki logiczne i wysadzać przeciwnika w powietrze znajdą tu coś dla siebie.
Plusy:
Dobra rozrywka, ładna grafika, umiarkowany poziom trudności.
Minusy:
Walki Karabonów są trochę nieprzemyślane.
Widok (9/10):
Izometryczny. Poruszamy się po niewielkich obszarach pełnych potworów, oddzielających bezpieczne miasta. Co jakiś czas trafiamy na zamek bossa.
Fabuła:
Na planetę Phantarion spadło 5 meteorów. W niedługim czasie powstało tam 5 fortec. Twoim zadaniem jest odnalezienie twojego kumpla Maxa, który udał się na Phantarion, by zbadać fortece. No i oczywiście musisz uratować świat przed zagładą.
Walki (8/10):
Walki toczą się w czasie rzeczywistym i opierają się z grubsza na takim podstawianiu bomb, by wysadzić przeciwnika, a nie siebie. W późniejszej części gry dysponujesz różnymi rodzajami bomb i pomocnymi Karabonami, przez co walka staje się bardziej skomplikowana i przez to ciekawsza.
Statystyki (5/10):
Każdy Karabon ma 4 cechy: Attack, Defense, Special i Speed. Rozwijają się po zebraniu odpowiednich bonusów, a także po pojedynkach. Innymi słowy - nic specjalnego.
Ekwipunek (9/10):
W trakcie gry znajdujemy dwa rodzaje pancerzy i butów, jednak w tej grze to zupełnie wystarcza.
Inna sprawa jest z bombami - mamy ich w sumie sześć rodzajów, z czego każdy przydaje się w innych sytuacjach.
Karabony (4/10):
I tu najbardziej się zawiodłem - walki Karabonów są zrealizowane naprawdę słabo. Możemy wybrać 3 z 9 technik (decyduje to o kolejności 3 ruchów: Attack, Defense i Special) - co z tego, skoro wybieramy je przed walką. Oznacza to, że wybór praktycznie nie ma znaczenia. Podobnie sprawa ma się z typami Karabonów - znów wybieramy Karabona przed rozpoznaniem wroga - i znów wybór ma niewiele wspólnego z taktyką. Inaczej sprawa ma się z zastosowaniem Karabonów w terenie - tu twórcy postarali się - każdy Karabon ma jakąś przydatną (i zwykle niezbędną do ukończenia gry) zdolność.
Podsumowanie:
Szkoda, że Karabony są kilkakrotnie gorsze od Pokemonów, bo gra miałaby 5...
Obrazki z gry:
Dodane: 14.07.2002, zmiany: 21.11.2013