Golden Sun: The Lost AgeGolden Sun: Book Two: The Lost AgeGolden Sun: Die Vergessene Epoche (D) Ougon no Taiyou: Shitsu Warate Jidai (JAP) Golden Sun 2 |
|
Wydania |
2002() 2003() 2015() |
Ogólnie
|
2003, bezpośrednia kontynuacja Golden Sun-a, oryginalnej, dostępnej tylko na GBA gry rpg. To naprawdę niesamowite, ile można wycisnąć z takiej małej maszynki...
|
Widok
|
Izometr
|
Walka
|
Turowa, na osobnych ekranach- walki robią spore wrażenie.
|
Recenzje |
Kolejny bardzo dobry RPG na tą platformę... Czy wyszedł na nią choć jeden słaby????
Plusy:
+Starzy znajomi
+Niezły system walk
+System Dżinów
+Efekty specjalne
+Zagadki
+Humor
+Możliwość konwersji danych z części pierwszej (za pomocą Game Link Cable)
Minusy:
-Bez konwersji danych z pierwszej części nie zdołasz zrobić wszystkiego
-Gdy cel bohatera zginie, nie atakuje on innego, lecz broni się
Widok (5/5):
Widok z góry, w trakcie walk zza pleców bohaterów, w trakcie rozmów widzimy twarze ważniejszych postaci: wszystko pięknie. Warte wzmianki są tu specjalne efekty wywoływane w trakcie walk przez Summony, oraz magiczną aktywację broni. Z tych ostatnich najbardziej podobały mi się: Purgatory (z nieba spływa strumień lawy) i Heartbreak (demon wyrywa
przeciwnikowi serce).
Fabuła:
Dalszy ciąg tej z Golden Sun. W największym streszczeniu: grupa ludzi próbuje przywrócić pradawną Alchemię (opartą na sile żywiołów) poprzez zapalenie czterech latarni, a druga grupa stara się do tego nie dopuścić...
Walki (5/5):
W trakcie walki wydajemy po kolei komendy każdemu bohaterowi, a następnie obserwujemy przebieg tury.
Lista komend:
Attack - atak bronią
Psyenergy - czyli "czary"
Djin - użycie jednego z aktywnych Dżinów
Summon - przyzwanie potężnego potwora powstającego z mocy kilku nieaktywnych Dżinów
Item - przedmioty
Defend - obrona
W walkach nie spodobało mi się tylko to, że po śmierci celu bohatera przed jego "ruchem" postać broni się (wolę, kiedy atak przechodzi na innego przeciwnika), ale do wszystkiego można się przyzwyczaić.
Statystyki (4/5):
Każdy bohater ma 4 statystyki:
Atak (Attack)
Obrona (Defense)
Zwinność (Agility)
Szczęście (Luck)
oraz współczynniki HP (życie) i PP (magia).
Ekwipunek (4/5)
W kieszeni każdego bohatera jest piętnaście miejsc na przedmioty. Nie liczyłem górnej granicy liczby takich samych przedmiotów, ale na pewno jest wystarczająca). Denerwuje mnie natomiast rozwiązanie, że wyekwipowane przedmioty pozostają w plecaku (co samo z siebie jest sprzeczne z prawami fizyki).
Na koniec chciałbym jeszcze wspomnieć o ciekawych zagadkach logicznych oraz o dużym poczuciu humoru twórców (np. skała Air's Rock zadziwiająco podobna do australijskiego elementu krajobrazu*). Ocena może być tylko jedna...
*Dla tych którzy nie zrozumieli: w Australii jest słynna skała zwana Ayer's Rock.
Obrazki z gry:
Dodane: 19.05.2003, zmiany: 18.09.2015
Komentarze:
Recenzja bardzo słaba. Nie ma w niej nic, czego nie było w obu recenzjach pierwszej części. Możnaby to streścić tak: grafika i muzyka taka jak w jedynce, mechanika taka jak w jedynce, fabuła kontynuowana z jedynki. No ale niby wypada, żeby coś było napisane.
[Jendrej @ 10.12.2016, 21:58]