Tactics Ogre: The Knight of Lodis |
|
Wydania |
2002() |
Ogólnie
|
2002, taktyczny RPG made in Japan (czy trzeba mówić coś więcej?).
|
Widok
|
Izometryczny/ Mapa Świata.
|
Walka
|
Turowa, na osobnych mapkach.
|
Recenzje |
Świetna gra, zarówno gdy chcesz się odprężyć, jak również gdy szukasz wyzwania.
Plusy:
+System rozwoju postaci
+"Wróżba"
+System walk
+Ciekawa fabuła
Minusy:
-Mogła by być trochę dłuższa...
-Brak dostępu do niektórych ważnych informacji
Widok (5/5):
W grze występują dwa "sposoby patrzenia". Pierwszy to mapa strategiczna (widziana z góry) na której przemieszczamy wojsko, etc. Drugi to mapa taktyczna (widok izometryczny, "po skosie"). W tym trybie rozgrywają się wszystkie bitwy oraz sceny z udziałem bohaterów. Grafika jest świetna, nie ma sensu się rozwodzić - popatrzcie na screeny pod recenzją.
Fabuła:
Wraz z małą grupką wojska zostajesz wysłany na wyspę Ovis będącą częścią imperium Lodis, by załagodzić trwający tam konflikt między państwami północy a południa. Wkrótce jednak zostajesz odłączony od swoich towarzyszy, a po dłuższym czasie zwiedzania poznajesz
prawdziwą przyczynę konfliktu oraz ekspedycji w której brałeś udział...
Walki (5/5):
W czasie bitwy dowodzimy grupą do 8 bohaterów wybieranych na początku walki (główny bohater zawsze musi być w tej drużynie). Po ustawieniu postaci na wydzielonych fragmentach terenu i ewentualnej wymianie ekwipunku rozpoczyna się pierwsza tura. Wybieramy teraz dowolną postać i widzimy zakres jej ruchu. Przesuwamy ją na określone pole, a ukazuje nam się panel z dostępnymi komendami:
Attack: Atak na przyległe pole /na dystans
Spell /Special (Opcjonalne): Użycie czaru lub zdolności, dostępne tylko u niektórych klas
Expendables: Użycie jednego z "przedmiotów podręcznych"
Standby: Zatrzymanie się w miejscu
Warto zwrócić uwagę na to, że w grze duże znaczenie ma rodzaj terenu, ukształtowanie, ustawienie względem przeciwnika, itp. Po za tym ciekawostką jest też to, że na wskrzeszenie postaci mamy czas tylko do końca bitwy - potem jest już stracona na zawsze...
Statystyki (3/5):
Każdy bohater opisany jest grupą standardowych statystyk (siła, zręczność etc.) których nie będę tu pisywał. Przejdę od razu do znacznie ciekawszej rzeczy, mianowicie do Odznaczeń. W trakcie bitwy (lub treningu w mieście) można otrzymać odznaczenia za najróżniejsze rzeczy. Mają one wartość sentymentalną (Np. Odznaczenie Don Kichota za walkę z wielokrotnie silniejszym przeciwnikiem, czy Pióro Archanioła za powrót z zaświatów), a niektóre także praktyczną - są potrzebne do możliwości zmiany klasy. No właśnie - klasy. Tutaj autorzy najbardziej zalali sprawę. Póki któraś postać nie będzie mogła zmienić klasy na jakąś konkretną (np. Dragoon), nie mamy pojęcie, jakie są stawiane przez nią wymagania. Ponieważ podobnie sprawa ma się z odznaczeniami, na dobrą sprawę nie wiemy, co powinniśmy zrobić w kierunku rozwoju postaci! Na osłodę wspomnę jeszcze o ciekawej rzeczy, jaką jest wróżba stawiana nam na początku gry. Podajemy wróżce imię oraz datę urodzenia, a następnie odpowiadamy na krótkie, teoretycznie bezsensowne pytania. Od odpowiedzi zależy skład naszej pierwszej drużyny, ale także rozwój fabuły. Szkoda tylko, że musimy się sami o tym przekonać, bo właściwej wróżby nie dostajemy...
Ekwipunek(4/5):
Każda postać może nosić cztery przedmioty "bojowe" (broń, zbroje, itd.) oraz do 4 czarów/ zdolności (zależnie od klasy). Oprócz tego mamy grupkę "przedmiotów podręcznych" (Expendables), których każdy może użyć w trakcie bitwy. Pozostały bagaż jest noszony w "podręcznej czarnej dziurze", gdyż nie zauważyłem jakichś ograniczeń. Ogólnie rzecz biorąc: standard. A mogło by być lepiej.
Podsumowanie:
Polecam tę grę, gdyż jest naprawdę dobra. Radzę jednak skorzystać z jakiej strony WWW zawierającej zestaw klas, oraz informacje co do przepowiedni, inaczej będziecie musieli "grać w ciemno."
Moja ocena: 4/5
Obrazki z gry:
Dodane: 08.03.2003, zmiany: 21.11.2013