Legend of Mir III: Prelude to War (MMORPG)

Legend of Mir III: Prelude to War

Wydania
2005()
Ogólnie
Koreańska produkcja, nie wymagająca od gracza opłat (zdaje się że za kaskę zakupić możemy tylko jakieś dodatkowe bajeranckie przedmiociki). W zasadzie hack & slash, tyle że w wydaniu na wielu graczy. Tytuł wpisany do Księgi Guinessa - jednocześnie było zalogowanych w nim 750.000 użytkowników.
Widok
izometr
Walka
czas rzeczywisty
Recenzje
Andchaos
Autor: Andchaos
10.02.2009
Fabuła
W pewnym świecie, po latach pokoju powraca Zło, obecne pokolenie nie ma więc innego wyjścia, jak stawić mu czoła. Problem polega na tym, że właściwie nie wiadomo, gdzie owo Zło się czai - ale najprawdopodobniej gdzieś w czeluści pustynii...

Rozwój postaci
Pakowanie naszej postaci można głównie podzielić na trzy części, po pierwsze poziom naszej postaci, który zwiększa standardowe statystyki, po drugie poziom umiejętności, który musimy nabić używając daną umiejętność określoną ilość razy (przypomina mi to troszkę system z FFII) i po trzecie nasza broń również dostanie doświadczenie i po zdobyciu następnego poziomu możemy ją ulepszyć. W Legend of Mir 3 naprawdę nie jest łatwo wypakować odpowiednio naszą postać, bowiem na zdobycie kolejnych poziomów trzeba zebrać naprawdę dużą ilość doświadczenia.

Ekwipunek
Nasza postać posiada spore możliwości odnośnie ekwipunku, standardowo nosimy zbroje, hełmy i broń, ale również buty, pierścienie, naszyjniki, bransolety, pochodnie, gemy jak i talizmany (głównie tylko dla Tao). Dodam, że w grze jest około 1500 różnych przedmiotów standardowo, do tego każdy ekwipunek można ulepszać, co daje prawie nieograniczone możliwości wyposażenia naszej postaci. Każda część ekwipunku posiada własną wagę, stanowi ona ograniczenie, bowiem nasz bohater potrafi nosić na sobie tylko określony ciężar, jednak z czasem i awansowaniem ten współczynnik urośnie. Ciężar ekwipunku dzielimy na dwa typy, pierwszy to ciężar uzbrojenia (zbroje, pierścienie, bransolety, naszyjniki, hełmy i buty), a drugi to ciężar noszony rękoma (bronie, pochodnie). Każdy typ ekwipunku posiada również własny współczynnik wytrzymałości, który jeśli spadnie do zera, oznacza, że postać nie może skorzystać z właściwości przedmiotu, należy go wtedy naprawić u odpowiedniego sprzedawcy (np. broń u kowala, pierścień u jubilera lub hełm u zbrojmistrza). Może być to bardzo uciążliwe, gdy np. zdobędziemy doskonały sprzęt, a mamy jeszcze zbyt niski poziom, to przyjdzie nam płacić za naprawę dajmy na to butów 40-60 tysięcy... Należy więc zawsze rozważyć koszty jakie poniesiemy za użytkowanie (naprawianie) danego ekwipunku. Większość przedmiotów jest z góry przeznaczona dla określonych klas, z wyjątkiem uniwersalnych przedmiotów dla graczy początkujących (do poziomu 11).

System gry
Gra to typowy MMORPG typu Hack & Slash, chodzimy po świecie i walczymy z mobami, przez co zyskujemy przedmioty i uzbrojenie. No i oczywiście możemy łączyć się w grupy i walczyć u boku innych graczy. Jest również możliwość toczenia wojny między gildiami, zwycięzca takiej batalii przejmuje władze nad miastem (zamkiem), przez co może zyskać różne korzyści, np. zniżki cen w sklepach. W grze mamy dosyć obszerne mapy do zwiedzenia, początkowo poruszamy się po nich pieszo, ale jak się już dorobimy troszkę pieniędzy to można sobie kupić konia, który umożliwi szybsze przemieszczanie się.

Chwała
W grze nasza postać posiada pewien wskaźnik, który określa chwałę naszej postaci zwany Fame Points (FP) i przedstawia jak dobrze sobie radzimy w grze. Punkty chwały otrzymujemy za awansowanie na kolejne poziomy jak i za pokonanie bossów w grze, jednak gdy nam nie idzie zbytnio dobrze w grze (np. gdy giniemy), to możemy owe punkty stracić. FP mają kilka zastosowań w grze, nasza postać może niektóre przedmioty założyć tylko gdy posiada odpowiednią ilość tychże punktów, umożliwiają również wyćwiczenie umiejętności na wyższe poziomy, nasza postać może też osiągnąć wyższy poziom mistrzowski, lecz do końca nie jestem pewien, co to daje naszej, oprócz rangi, jaka zostanie jej przypisana.

Postacie
Do wyboru mamy trzy klasy postaci: pierwsza to wojownik, jest on postacią zrównoważoną pod względem ataku i obrony, jest on też postacią fizyczną i jego umiejętności skupiają się na technikach ataku fizycznego, polegają głównie na zwiększaniu obrażeń i poszerzeniu wymachu broni by zranić więcej przeciwników. Druga profesja to mag, posiada on cały zestaw zaklęć elementarnych, jest postacią walczącą z dystansu, posiada wiele śmiercionośnych zaklęć, niektóre mogą również uderzyć w wielu przeciwników naraz, nasz mag jak to zazwyczaj bywa jest kompletnym przeciwieństwem wojownika, czyli mała ilość HP (życia) i duża ilość MP (many). Trzecią postacią jest Taoista, jest on przewidziany jako postać wsparcia, posiada możliwości leczenia jak i wskrzeszania poległych postaci, jest on z reguły postacią defensywną, jednak jeśli trzeba potrafi również porządnie przyłożyć, a jeśli chodzi o walkę to jest on czymś pomiędzy wojownikiem a magiem, potrafi walczyć i rzucać zaklęcia, jednak w tych dziedzinach ustępuje efektywnością względem pozostałych profesji. Potrafi za to wezwać istoty do wsparcia, co zdecydowanie wyrównuje balans sił między postaciami. Jako jedyna profesja, Tao używa talizmanów, które w zależności od wyekwipowanego, zwiększają jego efektywność, lub nadają atakowi odpowiedni element. Tao używa głównie elementu świętości (Holy) jak i duchowej energii (Phantom). W grze jest jednak jeszcze czwarta profesja, lecz nie została ona dokończona i obecnie na istniejących polskich serwerach jest ona niedostępna. Mowa tutaj o profesji ninja. Jednak na japońskich stronach od serwerów gry, od niedawna ninja jest przedstawiony już jako grywalna profesja.

Muzyka
Każda lokacja posiada własny utwór. Nie spotkałem się w grze z utworem, który by mi się szczególnie spodobał, jednak trzeba powiedzieć, że jest nastrojowo i bardzo przyjemnie, muzyczka wpaja graczowi odpowiedni klimat np. podczas przebijania się przez podziemia.

Grafika
Gra nie ma sporych wymagań, jeśli chodzi o grafikę, wystarcza zwykła karta z obsługą 3D. W grze mamy do czynienia z widokiem izometrycznym, tak jak to było w Diablo. Trzeba przyznać, że grafika w grze jest naprawdę na dobrym poziomie. Postacie i moby w grze robią bardzo dobre wrażenie, a szczególnie zmieniający się wygląd naszej postaci, gdy zmienimy jej ekwipunek.

Podsumowanie
The Legend of Mir 3, jak i jego poprzedniczki, to okropny pożeracz czasu, mamy tu do dyspozycji ogromny świat, podzielony na mapy, po którym możemy się poruszać pieszo, na zakupionym koniu lub przy pomocy teleportów (za odpowiednią opłatą). Gra oferuje naprawdę spore możliwości, np. możemy wybijać zwierzynę i wycinać z niej mięso by je potem sprzedać, lub kupić kilof i udać się do dowolnej jaskinii i wydobywać ze ścian rudy metali, które można sprzedać, lub użyć do ulepszenia broni lub ekwipunku. W grze jest wiele różnorodnych lokacji wypełnionych różnymi stworami. Jest tutaj naprawdę ogromny świat do poznania, który kryje w sobie wiele tajemnic. Gra wydaje się czasem bardzo monotonna i potrafi też przynudzać z powodu żmudnego nabijania poziomów, jednak zawsze można zająć się czymś innym - gra oferuje możliwość wypełniania questów, ulepszania ekwipunku, grania dużymi drużynami graczy. Oferuje również walki na arenach pvp. Dodam tu jeszcze, że w grze nie ma regionu nietykalności, tak jak to można było spotkać np. Diablo 2. W Legend of Mir, drugi gracz potrafi nas zaatakować w każdej chwili, nawet przy robieniu zakupów w sklepie. Gra jest naprawdę warta uwagi, gorąco polecam każdemu, kto lubi gry tego typu, chociażby dlatego, że firma Wemade udostępnia grę za darmo, jedynie na zagranicznych serwerach płaci się, ale tylko za dodatkowe przedmioty.

Moja ocena gry:
Grafika: 5/10
Muzyka: 5/10
Grywalność: 8/10


Obrazki z gry:

Dodane: 10.02.2009, zmiany: 21.11.2013


Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?