Baldur's Gate: Tales of The Sword Coast

Baldur's Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy (PL)
Baldur's Gate: Die Legenden der Schwertküste (D)
Wydania
1998()
1998()
Ogólnie
1998, rozszerzenie do gry Baldur's Gate, musisz mieć BG, by w ten dodatek zagrać.
Baldurs Gate:Srebrna Edycja PL (z dodatkiem) 5CD -67zł
Baldurs Gate: Saga (BG I + BG II + dodatki) 12CD 157zł
Baldur`s Gate + Opowieści z Wybrzeża Mieczy (nowa eXtra Klasyka) (PC) - 6 CD - 19.99 zł
Widok
Izometr
Walka
Czas rzeczywisty, z możliwością włączenia pauzy.
Recenzje
JRK
Autor: JRK
04.09.2001

Rozszerzenie gry Baldur’s Gate, wydane osobno (obecnie dostępne także w zestawach) i dlatego też osobno oceniane. Dodatek zwiększa ilość możliwych do uzyskania przez postacie punktów expa, a co za tym idzie maksymalny poziom, jaki mogą osiągnąć (8-9). Dodano także kilka nowych przedmiotów, przeciwników i kilkanaście lokacji. Dodatek oferuje nam możliwość wzięcia udziału w kilku nowych przygodach, ich ukończenie nie jest konieczne dla fabuły gry, można do nich przystąpić w dowolnym momencie. Dla tych, którzy nie chcą grać od nowa, stworzona została gotowa drużyna, można także konwertować istniejące sejwy. Ja ukończyłem przygodę na lodowej wyspie, wyspie wilkołaków, zszedłem też bardzo nisko w Wieży Durlaga, ale nie podobało mi się tam -zbyt klaustrofobicznie. Mimo to dodatek trzyma wysoką klasę tytułu.

Plusy:
Rozszerzenie dobrej zabawy, nowe przygody, przeciwnicy, przedmioty.

Minusy:
Trochę nie przypadł mi do gustu klaustrofobiczny klimat Wieży Durlaga.

Widok:
Izometr, poruszamy się całą drużyną (kilka dostępnych szyków) lub pojedynczymi postaciami, czasem można też wysłać część drużyny do sąsiednich lokacji. Postacie nie mogą biegać, ale możemy wybrać szybkość gry, na odpowiadającą nam. Czasami są problemy z postaciami blokującymi się np. przy obchodzeniu budynków. Zwiedzimy jedną nową wioskę, małą lodową wysepkę, dużą wyspę wilkołaków, wrak statku Balduriana, Wieżę Durlaga (całe mnóstwo poziomów).

Fabuła:
W przerwach między ratowaniem tytułowego miasta, a poznawaniem tajemnicy o naszym pochodzeniu możemy spróbować odkryć zagadkę ostatniej wyprawy morskiej Balduriana, uciec z lodowej pułapki, czy wreszcie gwóźdź programu - stawić czoła niebezpieczeństwom kryjącym się w Wieży Durlaga.

Walka:
Czas rzeczywisty, z możliwością włączenia pauzy i wydania poleceń. Postaciom można włączyć własną inteligencję (można też bawić się w jej modyfikację i tworzenie mini-programików sterujących ich zachowaniem), bądź kontrolować całą bitwę osobiście. Walk jest sporo, autorzy gry postanowili ukarać zbyt ostrożnych graczy - w momencie sejwowania na planszy pojawić się mogą nowi przeciwnicy. Dodatek przeznaczony jest dla postaci na wysokich poziomach, przeciwnicy są naprawdę wymagający - bez kilku dobrych czarów i porządnych artefaktów nie ma tu nawet czego szukać.

Statystyki:
Można skorzystać z gotowej drużyny, na odpowiednio wysokich poziomach, grać od początku, bądź skonwertować swoje postacie w zachowanych sejwach. Ja grałem od razu z zainstalowanym rozszerzeniem.

 

 

 

 

Ekwipunek:
Dobry system. Większość nałożonych na postać przedmiotów widać na jej rysunku, a także na postaci, którą sterujemy podczas gry. Każdy przedmiot jest szczegółowo opisany, w przypadku artefaktów często przytaczana jest także ich historia. Trochę boli ograniczenie miejsca w plecaku do 16 pól, dobrze za to, że istnieje maksymalny udźwig postaci. W dodatku pojawiło się kilka nowych przedmiotów - m.in. pałasz, skóry i sporo artefaktów i przedmiotów magicznych.


Obrazki z gry:

Dodane: 03.04.2002, zmiany: 07.12.2013


Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?