Betrayal at Krondor |
|
Wydania |
1993( Box) |
Ogólnie
|
FREEWARE, gra- klasyka, jedna z pierwszych, które pozwalały na w miarę swobodne podróże po świecie, oparta na dobrym scenariuszu znanego fantasty. Sierra w ramach reklamy jej nieoficjalnego sequela (Betrayal in Anatara) udostępniła grę za darmo! Ściągać i grać!
|
Widok
|
FPP
|
Walka
|
turówka
|
Recenzje |
Gra powstała na podstawie scenariusza twórcy sagi o Krondorze: R.E.Feista- ostatni raz gdy grałem, to równolegle czytałem i było bardzo fajnie, byłem wtedy niezwykle dokładny i wycisnąłem z gry chyba wszystko. Tym razem mniej więcej w połowie zapał mnie opuścił, nie zwiedziłem wszystkiego, nie ukończyłem wszystkich subquestów. Mimo to jest to tytuł warty polecenia, każdy szanujący gracz powinien się z nim zapoznać. Zwłaszcza, że Sierra nadała grze status "Freeware", czyli można ją sobie ściągnąć z sieci całkowicie legalnie!
Plusy:
Fabuła, klimat, walki, zagadki logiczne, automapa.
Minusy:
Problem ze zwłokami wrogów -nie zawsze można je obszukać.
Widok:
FPP, możliwość pełnego obrotu, a do tego te otwarte przestrzenie! To był swego czasu prawdziwy przełom. Grafika nie odstrasza nawet dziś, choć bryłowate kształty mogą nieco drażnić.
Fabuła:
Kontynuacja serii książkowej, z tego też powodu bawiłem się bardzo dobrze. Na północy Królestwa znowu zaczyna się źle dziać, nowy przywódca Moredheli coś knuje, znowu pojawiają się Nightawki, a w środku tego wszystkiego jest młody, początkujący mag, rycerz, Jimmy Rączka i renegacki książę Moredheli.
Walka:
Izometr, turówka. Postacie są jakby zanimowanymi zdjęciami, są całkiem realne, plansza podzielona jest na niewidzialne pola szachownicy. Walki są prawdziwą przyjemnością, mimo iż wszystkie są przeprogramowane. Trzeba sporo kombinować, stąd skojarzenie z szachami. Ranne postacie zadają słabsze rany i mniej się poruszają.
Statystyki:
Postacie są już gotowe i zawsze te same, ale ma to swoje uzasadnienie w fabule -sterujemy przecież znanymi postaciami. Dobrym rozwiązaniem jest fakt, że współczynniki rosną w miarę ich używania. Gra podzielona została na rozdziały, w każdym sterujemy nieco innym zespołem (do trzech postaci maksymalnie) i nie mamy wpływu na jego wybór.
Ekwipunek:
System graficzny, ale mamy jedynie miejsca na broń (u magów pałka), zbroję i u wojowników kuszę -nie ma rysunku postaci. Trochę szkoda. Uzbrojenia nie jest za dużo, ale jest za to genialnie narysowane. Ekwipunek można dodatkowo potraktować olejami, trucizną, lub pobłogosławić w świątyniach.
Obrazki z gry:
Dodane: 19.04.2002, zmiany: 16.05.2021