Darklands |
|
Wydania |
1993() |
Ogólnie
|
1993, gra niesamowita, z genialnym pomysłem na scenariusz, ale niestety straszliwie skaszaniona przez liczne błędy i obarczona już brzemieniem wieku. Zdecydowanie najlepszy "historyczny" rpg, w którym możemy się wcielić w rolę awanturników w XV wiecznej Europie. Jak już pisałem- pomysł po prostu genialny, ale wykonanie pozostawia wiele do życzenia.
|
Widok
|
Mapa świata do podróży, w miastach poruszamy się za pomocą plansz z tekstem, w podziemiach mamy za to koślawy izometr.
|
Walka
|
Czas rzeczywisty, trochę chaotycze, a sprawę pogarsza niewyraźna grafika.
|
Recenzje |
Było to moje kolejne (3?4?) podejście do tej gry - skończyłem ją tym razem szybko - oszukując, ale i tak spędziłem w sumie ładnych kilkadziesiąt godzin. Gra jest niesamowita -gdyby ktoś pokusił się dziś o wydanie ciągu dalszego...
Plusy:
Pomysł, fabuła, zamiast magii -modlitwa i alchemia, reputacja- w każdym mieście mamy inną, nieliniowość i ogromna swoboda.
Minusy:
Chaos walk, brak współczynników ekwipunku.
Widok:
Pomiędzy miastami poruszamy się człowieczkiem po mapce. W miastach wybieramy nasze akcje spośród ekranów z opisanymi sytuacjami - np. w knajpie, na rynku, w kościele. W podziemiach mamy do czynienia z izometrem (ale grafika jest co najmniej kiepska).
Fabuła:
Akcja gry toczy się w XV wiecznej środkowej Europie- grupa śmiałków wyrusza, by zdobyć sławę i bogactwo. Od nas samych zależy, czy, się będziemy zajmować, co zwiedzimy -gra jest niesamowicie nieliniowa. Grając wcześniej wydawało mi się nawet, że nie ma końca i rzeczywiście, nawet po ostatecznym triumfie możemy dalej się pętać po bezdrożach Niemiec.
Walka:
Czas rzeczywisty, z pauzą -walka trochę chaotyczna, niewiele widać, grafika też nie najlepsza, ale da się przeżyć. Walczymy głównie z ludźmi, ale są też wilki, dziki, czy demony.
Statystyki:
Bardzo dobry sposób tworzenia postaci - wybieramy pochodzenie, wykonywane wcześniej zawody (od ich ilości zależy wiek postaci). Współczynniki są też fajne - m.in. alchemia, religijność, znajomość łaciny, jazda konna itp. W grze nie ma czarów -jedynie alchemia i modlitwy do świętych - kolejny genialny pomysł. Współczynniki rosną w miarę ich używania.
Ekwipunek:
Inwentarz -wisząca w powietrzu zbroja i opis, ale to też fajnie wygląda. Ekwipunku jest sporo, może się niszczyć, ale gorsza sprawa, że nie ma jakichś jego współczynników -trzeba się więc orientować po cenach. ..
Obrazki z gry:
Dodane: 26.04.2002, zmiany: 21.11.2013