Gensosangokushi (JAP)Fantasia Sango (CH) |
|
Wydania |
2004(![]() 2004( ![]() |
Ogólnie
|
Rpg z Chin, z genialną grafiką i prześlicznymi rysuneczkami postaci. Dlaczego, ach dlaczego takie cuda do nas nie docierają? Nie ma na tym świecie sprawiedliwości.
|
Widok
|
izometr
|
Walka
|
czas rzeczywisty
|
Recenzje |

Jak można się łatwo po tytule domyśleć, gra pochodzi z rejonu Świata, który dla Europejczyka jest i będzie nieodgadnionym... Wbrew pozorom jest to gra chińska ;), ale musicie mi uwierzyć na słowo, ponieważ równie dobrze może to być gra koreańska... Mimo nieprzystępnego języka, gra wciąga jak nie przymierzając bagno i można się szybko zorientować w menu: co, kiedy, i po co przycisnąć :P. Firmą odpowiedzialną za ten projekt jest Falcom. Ponieważ grałem tylko w demko, (które można zassać z tego miejsca: http://download.bbgames.jp/4gamer/demo/gensousangokushi_demo.zip) zasmakowałem tylko odrobiny przedstawionego w grze Świata.
Grafika
Graficzka jest wyśmienita (jak na 2D); przestrzenie, miasto i pomieszczenia są wykonane z zachowaniem najdrobniejszych detali.
Postacie są starannie zanimowane i prawie spółistnieją z otoczeniem, jadnak wyraźnie (co jest plusem) się od niego odznaczają.
Efekty graficzne czarów są niezłe... a same czary czasami zaskakują...
Muzyka
Muzyka pasuje do całego klimatu gry, jest nastrojowa, zmienia rytm podczas walki i różnych intensywnych scen z życia bohaterów.
Odgłosy (głosy) przeciwników oddają ich charakter...
Rozgrywka
Gdyby nie ta zatrważająca ilość dialogów, których nie sposób zrozumieć (chyba, że po 50 godzinach grania i analizach poszczególnych krzaczków), grałoby się przyjemniej, gdyby były bardziej zrozumiałe :) i unikło niepotrzebnych walk, bo np. przy wyborze dialogów, zamiast zaproponować szefowi miejscowej yakuza sojusz, wyzywamy go na pojedynek, który ustawia przeciwko nam całe miasto :} Ale czasami to może wyjść na dobre w końcu jak to mówią trening czyni mistrza walki... Save'ujemy gdzie mamy na to ochotę, za wyjątkiem kluczowych scen i po walką. Walka odbywa się w czasie rzeczywistym, jest zręcznościowa - co polega na szybkim wybieraniu sposobu zadawania ciosu (czar, broń) i wyborze przeciwnika lub innych czynności, niezbędnych aby przeżyć.
Fabuła
Mógłbym ją wymyślić opisując widziane sceny i dodając swoje komentarze, jednak wydaje mi się, że i tak niewiele widziałem, ponieważ demko jest dopiero prologiem całej komplikującej się coraz bardziej historii.
Podsumowanie
Demko po bardzo wyczerpującej walce z jakimś Mistrzem kończy filmik puentujący prolog i dodatkowo z pokazem kolejnych rozbudowanych możliwości gry, po którym chce się ją dorwać w full wersji jeszcze szybciej... :)
Plusy:
+grafika
+muzyka
+fabuła (intrygująca)
Minusy:
-niestety krzaczki...
Ocena: 9/10 (byłoby 10/10 gdyby nie te krzaki)
Obrazki z gry:
Dodane: 22.11.2004, zmiany: 21.11.2013