Heimdall 2: Into The Hall of Worlds |
|
Wydania |
1994() |
Ogólnie
|
1994, prosty, przyjemny, zręcznościowo- przygodowy rpg. Zdaje się, że pojawił się najpierw na Amidze, a dopiero potem został przeniesiony na PC. Doszły mnie ostatnio słuchy, iż oprócz wersji dyskietkowej ukazała się także wersja CD.
|
Widok
|
Izometr, ruchy wieży szachowej.
|
Walka
|
Zręcznościówka.
|
Recenzje |
Gierka łatwa, lekka i przyjemna, nie do końca pasująca do głównego nurtu RPG, sporo w niej bowiem z przygodówki i gry logicznej. Wystarcza tylko na kilka godzin zabawy.
Plusy:
Grafika, prosty system.
Minusy:
Zręcznościówka, brak współczynników broni, ale czepiam się, bo to już w założeniu miała być "lekka" gierka.
Widok (5/10):
Izometr, poruszamy się między planszami, w 4 kierunkach, jak po polach szachownicy, pomiędzy lokacjami pływamy łodzią. Grafika jest przyjemna, jak z jakiejś kreskówki.
Fabuła:
Jesteśmy jednym (OK, dwoma) z bóstw z panteonu wikingów. Wyruszamy na wyprawę do krain śmiertelnych, aby odszukać części Amuletu mającego władzę nawet nad bogami -potrzebny jest do pokonania rosnącego w siłę Lokiego (ten "zły" w wierzeniach wikingów). Przyjdzie nam więc przemierzyć kilka krain, walczyć z wojskami Lokiego i pokonywać zastawione przez niego pułapki.
Walka (3/10):
Czas rzeczywisty -zręcznościówka. Problematyczna tylko na początku, potem -rutyna. Wrogowie odradzają się po opuszczeniu planszy.
Statystyki (3/10):
Do wyboru jedna z dwóch postaci -można je przełączać w dowolnym momencie. Dodatkowe współczynniki (drugi ekran) -health, mana i luck. Ich wartości rosną wraz ze wzrostem zaawansowania postaci -za wygrane walki.
Ekwipunek (3/10):
Kilka pól na przedmioty: broń, zbroja, ewentualnie łuk i strzały. Mało tego. Tak, jak i innego sprzętu zresztą.
Obrazki z gry:
Dodane: 31.05.2002, zmiany: 21.11.2013