Magic Candle II (The): The Four and Forty |
|
Wydania |
1991() |
Ogólnie
|
1991, druga gra z trylogii Magic Candle. Absolutny klasyk, z ogromną ilością współczynników opisującą bohaterów (możliwe, że największą, jaką widziałem w grach!), rodzajów ekwipunku, przeciwników i terenów do zwiedzenia. Niestety- jak na dzisiejsze standardy graficznie zbyt przestarzały i koszmarnie trudny.
|
Widok
|
Izometr
|
Walka
|
Turówka
|
Recenzje |
Gra Magic Candle II: Four and Forty rozpoczyna się 10 lat po wydarzeniach z pierwszej części gry. Znowu nasz bohater (lub bohaterka) wyrusza na wyprawę, aby odnaleźć 44 magów potrzebnych do odprawienia rytuału. Nasza drużyna wyrusza na pełną niebezpieczeństw wyprawę, a czy im się to uda, zależy tylko od nas, graczy.
Zaczynamy od tworzenia bohatera. Są tylko trzy profesje: obieżyświat, bard albo wojownik. Obieżyświat to klasa najbardziej wyważona. Jest punktem równowagi miedzy bardem a wojownikiem. Bard jest profesją najmniej nastawioną na walkę, a wojownik nie wymaga komentarza. Możemy określić płeć bohatera, co nie wpływa znacząco na przebieg gry.
Grafika po 13 latach od premiery może się nie spodobać młodemu graczowi. 256 -kolorowa z dużymi pikselami, dość niewielkim obrazem działań, może negatywnie wpłynąć na odbiór gry.
Gameplay. Gra posiada kilka ciekawych rozwiązań, takich jak: szkolenie się w gildiach, przyjmowanie najemników (ale tu trzeba zachować ostrożność), uczenie się czarów z ksiąg, otwieranie drzwi magicznymi słowami. Obszar eksplorowany jest bardzo duży. Drużyna zwiedzi pustynie, stare kopalnie krasnoludów, ośnieżone szlaki górskie, dżungle itp. Można także podróżować statkiem przez ocean. Obraz gry jest podzielony na dwa ekrany, pierwszy - służący do eksploracji, a drugi - do dokładniejszej penetracji lokacji, a także do walki. Walka jest turowa, bohaterowie na przemian wymieniają ciosy z wrogami. A wrogowie owi są liczni: orki, minotaury, zombi, szkielety, galarety -typowe RPG-owe bestie.
Można porozumiewać się z postaciami, które pozostały w mieście poprzez kamienie "mindstone". Wydajesz wówczas polecenie i zostanie ono wykonane. Teleportacja jest opcją, która bardzo pomaga w podróżowaniu i poruszaniu się po ogromnej mapie świata. Nie jest to łatwe, ponieważ należy zdobyć różnego rodzaju bryły służące do uruchomienia teleporterów rozsianych po całym świecie gry, zwłaszcza, że są jednorazowego użytku. W grze można również rozbić obóz, wtedy wysyła się myśliwych po zwierzynę lub ryby. W podobnym celu istnieje możliwość wykorzystania ruin zamków, opuszczonych twierdz i innych budowli.
Gra przeznaczona wyłącznie dla fanów gatunku. Pomimo w/w zalet jest ona na dłuższy dystans męcząca. Walki są zbyt trudne dla początkującego gracza. Fabuła w pewnym momencie rozmywa się i nie wiemy, co robić dalej. Minusem są także liczne błędy w programie gry, które w znaczny sposób utrudniają ją. Trzeba dużo samozaparcia, by grę ukończyć.
Ocena:
grafika - 5/10 pkt
muzyka -1/10 pkt
grywalność - 5/10 pkt
ogólna ocena - 5/10 pkt
Obrazki z gry:
Dodane: 26.01.2004, zmiany: 21.11.2013