Realms of Arkania: Part II of The Northlands Trilogy: Star Trail |
|
Wydania |
1995() 1996() 2014( Steam) 2014( Steam) |
Ogólnie
|
tym razem gra oparta na znanym w Niemczech papierowym rpg Das Schwarze Auge (Czarne Oko). Druga część trylogii Realms of Arkania, moim zdaniem najlepsza, ale trudna i momentami wkurzająca (przez niesygnalizowane przez grę błędy można uniemożliwić sobie jej ukończenie).
|
Widok
|
FPP
|
Walka
|
turówka
|
Recenzje |
Kolejna gra z serii, dużo, dużo lepsza od poprzedniczki- gra jest fajnie - głównie dzięki rozbudowanym współczynnikom i wielkiej mapie do zwiedzania. Ale chyba już do niej nie wrócę.
Plusy:
Przywiązanie do szczegółów, mnogość współczynników, sen przywraca tylko część życia.
Minusy:
Monotonne walki, można utknąć na dobre i przegrać nie wiedząc dlaczego.
Widok (6/10):
Pomiędzy lokacjami (miasta, wsie, podziemia itp.) poruszamy się po mapie, jedynie po odkrywanych przez nas drogach i ścieżkach. W miastach i podziemiach mamy za to do czynienia z FPP. Poruszamy się skokowo, obroty o 90stopni, można to przełączyć na swobodny ruch i obrót, możemy również patrzeć w górę/dół.
Fabuła:
Nasza drużyna dostaje zadanie zlokalizowania, zdobycia i dostarczenia zaginionego artefaktu i to od dwóch zleceniodawców jednocześnie. Nie będzie to łatwe zadanie, gdyż jak się wkrótce okaże, nie tylko my się nim interesujemy.
Walka (6/10):
Turówka, z wieloma opcjami walki (z najbardziej przydatną -automatyczny wynik). Rozgrywana na planszach podzielonych na pola, wszystkie akcje opłacane są punktami ruchu (zależnymi od obciążenia i siły). Walki początkowo sprawiały mi wielką radochę, potem zwalałem wszystko na komputer. Poprawiono najgorszą wadę Blade of Destiny - teraz można strzelać także po skosie.
Statystyki (6/10):
Całe mnóstwo współczynników - większość co prawda zupełnie zbędnych, ale i tak jest miło. Postacie tworzymy od zera lub przenosimy z poprzedniej części gry. Podobnie jest z czarami -straszne ich ilości, a ich nazwy często nic nie mówią. Ale i tak współczynniki są mocną stroną tej gry. Prowadzimy 6-osobową drużynę +1NPC (opcjonalnie), drużynę możemy dzielić (!), w trakcie trwania rozgrywki wyrzucać i przyjmować (tworząc je uprzednio) nowe postacie.
Ekwipunek (6/10):
Pola na ekwipunek obok szkicu postaci - duży wybór broni, zbroi, wszystko identyfikowane już po zdobyciu (w sklepie widzimy tylko cenę), obciążenie postaci jest problemem przez cały czas - gra jest także pod tym względem bardzo realistyczna.
Obrazki z gry:
Dodane: 18.07.2002, zmiany: 11.08.2017