Wartales: The Tavern Opens!

Wydania
2024()
2024()
Ogólnie
Drugi dodatek do Wartales.
Widok
izometr
Walka
turówka
Recenzje
Thane
Autor: Thane
02.06.2025

Krawcy lekarze kierowcy palacze

Jeśli marzyło Wam się prowadzenie własnego przybytku w przerwach pomiędzy kolejnymi podbojami, to właśnie nadarzyła się okazja. Dodatek pt. „The Tavern Opens!” umożliwia zakup kawałka ziemi z sypiącą się ruderą w jednym z głównych miast. Po wymieceniu pajęczyn i posprzątaniu śmieci możemy zabrać się za rozkręcanie biznesu. Komunikat będzie prosty, bo sprawa jest prosta – życzymy Tobie jak najg... ahem. Chodzi o to, aby całość umeblować, zapewnić klientom jadło i napitki oraz zachęcić ich do tłumnego goszczenia w naszej tawernie. Nic prostszego!

Dozorcy kobiety fryzjerzy spawacze

Zabawa w średniowieczne Simsy zaczyna się powoli. Pierwsza oberża jest mała, ale rozwijając ją i odwiedzając kolejne miasta zyskamy dostęp do powiększenia dostępnej przestrzeni. Każdy mebel, obiekt, ozdoba czy osoba zajmuje określoną liczbę kratek. Aby goście mieli gdzie siedzieć, trzeba im zapewnić stoliki i krzesła. Następnie do dyspozycji jest kuchnia, gdzie umieszczamy kuchcika oraz piwniczka, którą nadzoruje gorzelnik. Oprócz tego można zatrudnić ochroniarzy, podnoszących poziom bezpieczeństwa w tawernie oraz złodziei, którzy go obniżą, okradając klientów. Jest jeszcze miejsce dla barda, który pozytywnie wpłynie na panującą atmosferę. Przepisy na napitki i potrawy są powiązane z tymi dostępnymi podczas normalnej przygody. Warto więc wszystko zbierać i odkrywać, bo nieraz przyjdzie nam wrócić w poszukiwaniu przepisu. Niektóre możemy dodać do swojego obozowego menu tylko z pomocą tawerny. Ponadto można wysłać kucharza w formie szpiega, aby spróbował wykraść przepis w konkurencyjnej tawernie, to samo dotyczy gorzelnika.

Sportowcy pokraki pijacy uczniowie

Główne statystyki opisujące tawernę to Reputacja, Bezpieczeństwo i Wygoda. Walutą obowiązującą we wszystkich operacjach są miedziaki. Te z kolei można wymieniać na złoto (Korony), obowiązujące w normalnej grze. Do oberży możemy wysyłać naszych członków drużyny, wtedy nie biorą udziału w walce, lub zatrudnić specjalnie do tego przeznaczonych w menu oberży. Dowolność jest duża. Nawet wszelkiej maści komary, wilki, krokowieprze, szczury, zarażeńcy i syreny mogą zostać tam wysłane i zatrudnione w formie ochroniarza lub wątpliwej atrakcji. Każdy pracownik wymaga opłacenia dniówki. Zwierzęta przecież też muszą coś jeść. Wraz z reputacją pniemy się w rankingu i odblokowujemy więcej zawartości. Profesje „tawerniane” mają swoje poziomy doświadczenia a postacie swoje indywidualne cechy.

Szewcy wariaci kasjerzy ojcowie

Klientela jest podzielona na kilkanaście grup, jak żeglarze, straż, bandyci itd. Każda z grup ma swoje wymagania co do potraw, napitków, pozostałych gości czy nawet muzyki. Nie sposób zadowolić wszystkich jednocześnie. Gdy przyjmiemy odpowiednią ilość klientów z danej grupy, obdarzą nas unikalnym obiektem do umieszczenia. Pojawiają się też losowe wydarzenia, typu „nie mam czym zapłacić za strawę” lub ”ochroniarze się mnie czepiają, zrób pan coś z tym”. Wybór odpowiedzi czasem jest bez znaczenia, a czasem przyciągnie kolejne zdarzenie prowadzące do nagrody – lub nie. Zabawa w zdobycie wszystkiego jest wciągająca, ale miałem wrażenie, że szybko to poszło. Później nasza piękna restauracja jest już tylko maszynką do zarabiania pieniędzy i azylem dla niechcianych postaci. Warto wspomnieć, że każda wymiana miedziaków na złoto obniża aktualny kurs, który powoli wraca do normalności z kolejnym odpoczynkiem.

Przez jakiś czas urozmaica rozgrywkę. Czy warto kupić? Na przecenie tak, inaczej niekoniecznie.
Moja ocena: 6/10


Obrazki z gry:


/obrazki dostarczył Thane/

Dodane: 18.04.2024, zmiany: 03.06.2025


Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?