Bahamut Lagoon |
|
Wydania |
1996() 2002() |
Ogólnie
|
1996, jeden z ostatnich erpegów wydanych na SNES-a, co widać po doskonałej oprawie graficznej i muzycznej. Gra to taktyczno- strategiczny rpg, rozgrywający się w baśniowej scenerii, gdzie niebagatelną rolę odgrywają smoki. Tytuł ostatnio dopiero przetłumaczony przez grupę fanów na język angielski.
Patch ang. z 06.2002 |
Widok
|
Gra to walki, walki i jeszcze raz walki, przeplatane popychającymi do przodu akcję dialogami, brak jest swobodnego chodzenia po świecie.
|
Walka
|
Turówka, na planszy podzielonej na kwadraty, postacie posiadają punkty ruchu i mogą w swojej turze atakować, poruszać się, czy używać przedmiotów. Starcie oglądamy na zbliżeniach.
|
Recenzje |
Wstęp
Akcja gry rozgrywa się głównie w świecie zwanym Orelus. Nie ma tam zwykłych lądów i jezior. Całe życie toczy się na latających wyspach zwanych lagoonami. Jest to świat magiczny-występują tam ludzie, elfy, krasnoludy, mini-diabły oraz potężne smoki. Kiedy Imperium Granbelos atakuje Kahnę, jej król próbuje obudzić Świętego Smoka: Bahamuta. Chwilę potem widzimy jak Byuu, kapitan Smoczego Odziały, oraz jego przyjaciele przygotowują się do odparcia ataku wroga. W tym miejscu przejmujemy kontrolę i jako Byuu ruszamy do naszej pierwszej walki...
Walka
Walka rozgrywa się w systemie turowym i możemy podzielić ją na dwie części. Pierwszą z nich (od której będziemy zawsze zaczynać) to poruszanie się po mapie taktycznej. Możemy wykonywać wtedy takie czynności jak ruch postacią, wydanie polecenia smoku przydzielonemu do drużyny, użyć zdolności specjalnej lub przedmiotu (mowa tutaj także o zmianie ekwipunku), czy zaatakować znajdującego się bezpośrednio przy nas przeciwnika. Jeżeli zaatakujemy wroga rozpoczyna się druga część, czyli walka bezpośrednia. Walka bezpośrednia toczy się tylko przez jedną turę i potem wracamy znów na mapę taktyczną. Jeżeli chodzi o sam system to jest on dość nietypowym rozwiązaniem. Niestety nietypowy wcale nie znaczy dobry. Kolejne potyczki trwają bardzo długo, ale za to szybko się nudzą. Na szczęście jest ich niewiele i może to właśnie dlatego autorzy tak je wydłużyli.
Smoki
Bardzo ciekawym rozwiązaniem za to są smoki. Wspomagają nas w bitwie, dają dodatkowe umiejętności. W zamian musimy o nie dbać, a czynimy to przez karmienie ich. W zależności od tego co jedzą podnoszą lub obniżają im się statystyki, a gdy kilka z nich osiągnie pewien poziom nasz pupil zmienia formę i staje się jeszcze potężniejszy. Nie mamy nad nimi jednak bezpośredniej kontroli. Jeżeli dobrze opiekowaliśmy się naszym smokiem będzie on walczył z nami ramię w ramię, atakując na początku każdej walki bezpośredniej, lecząc ranne jednostki, atakując wroga na mapie taktycznej. Nie możemy jednak skupić się na tylko jednym smoku i tylko jego dopieszczać. Inne smoki poczują się wtedy zazdrosne i poza dawaniem dodatkowych umiejętności nie pomogą nam.
Drużyna
Drużyna standardowo składa się z maksimum sześciu oddziałów, każdy po 4 osoby + smok. Ważne jest aby dobrać odpowiedniego smoka do właściwego profilu oddziału. Jeśli na przykład oddział kapłanów będzie "podłączony" do smoka bez rozwiniętej umiejętności leczenia będą praktycznie bezużyteczni. Oprócz kapłanów mamy do dyspozycji całe multum profesji jak np. wojownik, wojownik ciężkozbrojny, wojownik lekkozbrojny, włócznik, czarodziej, przywoływacz, skrytobójca ba, nawet w naszej drużynie może występować tancerz! Do wyboru do koloru.
Grafika
Grafika jest po prostu cudowna! Tła idealnie pasują do miejsc, są ruchome i kolorowe lub nieruchome i ciemne. Design postaci bardzo przypomina ten znany z Final Fantasy VI (III US), czyli trudno zrobić coś lepszego na tą platformę. Jedyne zastrzeżenia miałem do wyglądu smoków ale to wina przyzwyczajenia do tych "trójkątno- głowych".
Muzyka i Dźwięki
Muzyka też jest przyjemna. Nie nudzi się, a prawie każda nowa lokacja ma inne tło (muzyczne ofkorz). Dzięki niej gracz wczuwa się w sytuację panującą na ekranie. Dźwięki też nie są denerwujące ale mogło być lepiej.
Jeszcze trochę o fabule
Fabuła, gdyby nie OGROMNA liniowość, byłaby dość ciekawa. Naszym zadaniem na początku jest przede wszystkim odbicie królestwa Kahny z rąk imperatora Sauzera. Aby tego dokonać musimy odzyskać statek (wyspę ?) flagowy królestwa. Potem oczywiście trzeba wybawić księżniczkę z opresji. Od tej pory akcja staje się coraz bardziej dynamiczna. Nie mamy szans w walce z imperium, chyba że obudzimy wszystkie z 6 Świętych Smoków. Jakby tego było mało to Smoki te znajdują się na terenach okupowanych przez wroga. A więc wyzwalamy kolejne królestwa z łap imperium, zdobywamy sojuszników, nowe wskazówki i nowe zagadki.
Jak już wspomniałem fabuła jest liniowa aż do bólu. Co prawda mamy kilka sub-questów ale są to tylko kolejne potyczki mające na celu wzmocnienie naszych bohaterów we właściwej rozgrywce.
PLUSY
-grafika
-muzyka
-smoki
-spora liczba profesji
-zakręcona fabuła...
MINUSY
-ale za to strasznie liniowa
-nużący system walk
Ogólna ocena: 6+/10
Obrazki z gry:
Dodane: 03.11.2002, zmiany: 21.11.2013