Quest For Glory II: Trial By Fire |
|
Wydania |
1990() |
Ogólnie
|
gra z pogranicza przygodówki (jest nawet wklepywanie poleceń z klawiatury, jak w serii King's Quest, czy Space Quest!) i rpg. Mamy bowiem rozwijającą się postać z masą współczynników, ekwipunkiem i walkami. Druga część 5-częściowej sagi, postacie można dzięki sejwom przenosić do kolejnych przygód.
|
Widok
|
przygodówkowy rzut boczny.
|
Walka
|
czas rzeczywisty
|
Recenzje |
Kolejna część przygód Bohatera, tym razem w klimatach pustynno- arabskich. Gierka nawet ujdzie, ale raczej już do niej nigdy nie wrócę. Za dużo w niej elementów przygodówkowych i to do tego w najstarszym wydaniu -polecenia wstukujemy z klawiatury (nie było jeszcze wtedy systemu point&click). Można przenieść postać z QfG1 i do Qfg3.
Plusy:
Transfer postaci z i do innych części, możliwość awansu na paladyna, automapa w mieście, humor, komentarze po śmierci.
Minusy:
Inwentory, brak współczynników ekwipunku, system walk, trudne zagadki z części przygodowej, mało przyjazny interfejs.
Widok (4/10):
Rzut boczny, typowy dla starszych przygodówek, nie zarejestrowałem żadnych zmian w grafice w stosunku do poprzedniczki. Świat gry został za to znacznie bardziej rozbudowany (ale głównie przez kilometry monotonnej pustyni).
Fabuła:
Nasz bohater wyrusza na pomoc kolejnym potrzebującym - w pustynnej krainie Shapeir dzieje się źle. Emir został obalony i zaginął, przepowiednia mówi o gromadzących się ciemnościach, a żywiołaki zagrażają mieszkańcom. Trzeba będzie po raz kolejny zakasać rękawy i uratować co i kogo się da. Ale takie jest właśnie zadanie bohaterów.
Walka (2/10):
Nadal czas rzeczywisty, teraz jednak widok na akcję mamy pod nieco innym kątem, nie zasłaniamy już swoją postacią całych wrogów. Mimo to nie podobał mi się ten system -głupia zręcznościówka.
Statystyki (6/10):
Delikatne zmiany -dwie nowe zdolności, nadal możemy zacząć grę złodziejem, magiem lub wojownikiem, przy czym ten ostatni, o ile na to zasłuży pod koniec gry będzie mógł zostać paladynem (jest to jedyny sposób na grę paladynem w kolejnym częściach gry, tylko poprzez przeniesienie jej z tej części). Współczynniki nadal rosną w miarę ich używania.
Ekwipunek (2/10):
Nadal ta sama kicha, ale przynajmniej został dodany ułatwiający przesuwanie pasek oraz opis opisy posiadanych przedmiotów. Wciąż brak współczynników, mamy udźwig i ciekawą walutę (dinary i centimesy). Mimo to, obok walki jest to najsłabsza część tej gry.
Obrazki z gry:
Dodane: 11.07.2002, zmiany: 02.05.2021