Slay The Spire

Wydania
2019( Steam)
2019( Steam)
2019( Steam)
2019( Steam)
2019( Steam)
2019( Steam)
2019( Steam)
2019( Steam)
2019( Steam)
2019( Steam)
2019( Steam)
2019( Steam)
2019( Steam)
Ogólnie
Połączenie gry karcianej i roguelite. Naszym zadaniem jest wspięcie się na szczyt wieży i pokonanie urzędującego tam niemilca. Jak na roguelite przystało - walki, zdarzenia i loot są losowe, a śmierć oznacza koniec rozgrywki.
Widok
Z boku
Walka
Turowa (karcianka)
Recenzje
Lotheneil
Autor: Lotheneil
12.04.2020

Poniższy tekst pochodzi prosto z mojego wątku backlogowego, jest to więc raczej zbiór luźnych uwag, a nie pełnoprawna recenzja. Spodziewajcie się więc braku części opisowej, ogólnego chaosu i jeszcze większej subiektywności niż zwykle. Zostaliście ostrzeżeni.

Slay the Spire to połączenie gry karcianej i roguelite. Kierujemy jednym z czterech bohaterów, których zadaniem jest wspięcie się na szczyt tyrułowej iglicy - pokonując licznych przeciwników i pułapki po drodze.

Trzonem rozgrywki są walki ze spotkanymi w czasie wędrówek niemilcami. Dokonujemy tego przy użyciu kart, pozwalających nam na atak, wzmocnienie postaci, osłabienie przeciwnika czy dającymi inne, aktywowane w określonych sytuacjach efekty. Talię startową otrzymujemy na początku wyprawy, po każdym starciu otrzymujemy kolejne, można je również zakupić u napotkanych sklepikarzy. W przeciwieństwie do większości karcianek nie mamy możliwości dowolnego dodawania i usuwania ich z decku (znaczy to drugie jest możliwe, ale ograniczone i wymaga opłaty u handlarza lub jest wynikiem niektórych zdarzeń losowych). Same karty dzielą się na cztery kolory (po jednym dla każdej klasy i użyteczne tylko dla niej) i karty szare, dostępne dla wszystkich. To sprawia, że każdą z postaci gra się w zauważalnie odmienny sposób. Ponadto, każda z nich dysponuje co najmniej dwoma odmiennymi "buildami".

Kolejnym elementem wpływającym na grę są artefakty, które również zdobywamy w walce (z minibossami) kupujemy w sklepie lub uzyskujemy ze zdarzeń. Niektóre po prostu poprawiają nasze statystyki, inne jednak mogą całkowicie zmienić taktykę walki.

Jeśli dodamy do tego dużą losowość rozgrywki (zarówno przeciwnicy, artefakty jak i zdarzenia są odmienne przy każdym podejściu), to mimo teoretycznej powtarzalności - w końcu za każdym razem wspinamy się na tę samą wieżę - każde przejście jest inne, a gra nie nudzi się szybko. Dodatkowo tytuł wspiera warsztat Steam, a społeczność moderska jest żywa i pracowita - łatwo znajdziemy mody dodające nowe karty (których i w standardzie nie brakuje), przeciwników czy bohaterów.

Śmierć naszej postaci oznacza konieczność rozpoczęcia wędrówki od początku, zdobywamy jednak doświadczenie, pozwalające na stałe odblokować nowe, potężniejsze karty, dostępne później dla danego bohatera w kolejnych rozgrywkach.

Podsumowując - bardzo przyjemna, rozbudowana i zbalansowana pod względem mechanik gra karciana, która oferuje niewiele pod względem fabuły, ale dostarczy właściwie niekończącej się zabawy miłośnikom gatunku. Proste zasady i przyjemna oprawa graficzna sprawiają, że łatwo postawić pierwsze kroki, a ogrom możliwości tworzenia kombinacji kart wciąga na długie godziny.


Obrazki z gry:

Dodane: 12.04.2020, zmiany: 12.04.2020


Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?