Elvira II

Wydania
1992()
Ogólnie
1992, gra z elementami przygodówki, utrzymana w konwencji horroru. Aż dziw bierze, że aż tak rozbudowaną grę udało się "upchać" na commodore!
Widok
FPP, ruchy wieży szachowej.
Walka
Czas rzeczywisty- klikami na przeciwniku.
Recenzje
www.emu64.pl
31.12.2001

Elvira 2 - to kontynuacja bardzo znanej gry typu RPG. Głównym bohaterem jest właściciel studia filmowego pod nazwą Black Widow, które specjalizuje się kręceniem horrorów. Pewnego dnia bohater przychodząc jak co dzień do pracy zauważa dziwnie opustoszały parking, na którym stoi tylko jeden pojazd - samochód należący do jego dziewczyny Elviry. Brama wejściowa do studia jest zamknięta, podobnie jak pomieszczenie strażników. Zaskoczony człowiek postanawia sprawdzić co się właściwie stało.

Teren po którym przyjdzie się nam poruszać stanowi studio filmowe, w którym odwzorowane są takie miejsca jak nawiedzony dom czy kaplica wraz z wieloma poziomami leżących pod nią katakumb. Wszystkie potwory, które do tej pory były tylko kukłami mającymi dla potrzeb filmów sprawiać wrażenie żywych okazują się naprawdę żywe i w dodatku zdają się nie tolerować obecności człowieka. Bohaterowi przyjdzie więc stawić czoła takim niebezpieczeństwom jak szkielety, zombie, wampiry, potwór doktor Frankensteina, mityczny Cerber i wielu innym odrażającym istotom.

Elvira 2 to jednak nie tylko walka, ale również wiele zagadek wymagających logicznego myślenia. Gra w wielu miejscach potrafi naprawdę zaskoczyć. Postać bohatera jest określona przez 12 parametrów, a jej punkty życia są przypisane osobno każdej części ciała, czyli ręce (lewa i prawa osobno) nogi (jw.) korpus oraz głowa. Wyposażenie, które można odnaleźć jest bardzo różne i charakteryzuje się bardzo zróżnicowanymi cechami. Oczywiście, jak przystało na RPG nie obędzie się bez magii. Działanie czarów w Elvirze to nie tylko leczenie ran lub zadawanie ich przeciwnikom. Za pomocą magii można podnosić parametry postaci, wpływać na psychikę bohatera lub przeciwników, a nawet wywoływać zjawiska atmosferyczne.

Ciekawym rozwiązaniem jest wprowadzenie przeciwników charakteryzujących się całkowitą nieczułością na jakiekolwiek ataki, których pokonanie wymaga wymyślenia innego sposobu. W użyciu magii wprowadzone zostało jednak jedno udziwnienie, to znaczy postać nie uczy się rzucania czarów, tylko tworzy je. Aby móc rzucić jakiś czar należy najpierw przy pomocy księgi czarów stworzyć z odpowiednich składników miksturę tego zaklęcia, która dopiero posłuży do jego rzucenia.

W kilku miejscach można natknąć się na postacie nastawione raczej pokojowo do bohatera które mogą służyć dobrą radą a czasem nawet pomogą materialną, jednak w ogólnie odbywa się to na zasadzie "coś za coś" i najpierw będzie trzeba ich do siebie przekonać na przykład podarunkiem. Dużą zaletą gry jest bardzo dobrze przemyślana i stworzona sceneria, oraz umieszczenie różnych typów przeciwnika w miejscach, które są dla niego najbardziej charakterystyczne.

Grafika w grze stoi na najwyższym możliwym poziomie, niestety oprawie dźwiękowej zabrakło tej doskonałości i nie jest tak dobra. Ogólnie Elvira 2 to bardzo rozbudowana i pomysłowo stworzona gra z naprawdę dobrym klimatem, której jedynym poważnym mankamentem jest konieczność ciągłego zmieniania dyskietek w stacji i oczekiwania na doczytanie kolejnego fragmentu gry.
Tekst za zgodą autorów przedrukowany z www.emu64.pl


Obrazki z gry:

Dodane: 02.10.2002, zmiany: 21.11.2013


Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?