Upper Reaches of ApshaiDunjonquest: Upper Reaches of Apshai: Expansion Module for Temple of Apshai |
|
Wydania |
1983() |
Ogólnie
|
Pradziadek dzisiejszych erpegów. Proste dungeony, zbudowane z wielgachnych pikseli, postać reprezentowana trzema kropami, przeciwnicy krzyżykami, skarby prostokącikami. Cała akcja działa się więc w głowie graczy. Do tego bardzo obszerna instrukcja, opisująca wszystko to, czego w grze nie widzimy (w stylu rozbudowane opisy przeciwników). Całkiem porządne, bazowane na D&D współczynniki i ekwipunek. Gra doczekała się konwersji z ulepszoną grafiką na niemal wszystko co się dało, choć już nie osobno, a w zestawie Temple of Apshai Trilogy. Wersja commodorowska powstała 4 lata po premierze z apple II i to widać głównie po delikatnie poprawionej grafice - ludzik wygląda jak... hmmm niepełnosprawny, ale jednak ludzik, skarby i przeciwników też da się rozpoznać (z dużą dozą wyobraźni ku pomocy) po samych obrazkach. Pierwszy expansion pack - Upper Reaches of Apshai podwoił objętość gry - dostaliśmy kolejne 4 poziomy, po 150 pokojów każdy, pełne skarbów i wrogów.
|
Obrazki z gry:
Dodane: 09.06.2009, zmiany: 21.11.2013