Ancient Empires |
|
Wydania |
2003() |
Ogólnie
|
Śliczniutka gierka na komórki- połączenie strategii i rpg- czyli rpg taktyczne. W wersję demontracyjną można pograć przez sieć- na stronie oficjalnej tytułu. Się rozpisałem, co? Ale popatrzcie na obrazeczki i sami będziecie sobie mogli wyrobić zdanie, bo jest ich sporo ;) Wiem, wiem, jestem leń... Na szczęście Wiedźmin wyręczył mnie i popisał pod spodem ciut więcej ;-)
|
Recenzje |
Na początku możemy wybrać czy chcemy grać kampanię (new game) czy pojedynek (skirmish). Kampania jest znacznie ciekawsza, gdyż spotykasz w trakcie rozgrywki nowe stwory, natomiast pojedynek daje możliwość zagrania we dwie osoby na jednej komórce. Polecam zacząć od kampanii.
Wszystkie postacie opisane są przez 3 parametry: atak/ obronę/ ruchliwość. Najważniejszą postacią jest król, który nie tylko ma dobre współczynniki (5/3/4), ale przede wszystkim jako jedyny będąc w zamku może kupować nowe jednostki. Podstawą armii jest wojownik (5/1/4) który walczy w pierwszym szeregu i potrafi przejmować miasta. Bardzo ważny jest też łucznik (5/1/4) który potrafi atakować z odległości 2 pól. W terenie z dużą ilością wody świetnie sprawdza się jaszczur (5/2/3). Na lądzie porusza się powoli, ale w wodzie ma bonus do obrony (+2) i ruchu (+3). Warto zakupić maga (4/1/4) który z grobu po poległej jednostki (wroga lub twojej) potrafi przyzwać szkieleta (5/1/4). Grób znikaj jeśli ktoś zatrzyma się na polu gdzie się taki znajduje lub samoistnie po 2 turach. W dalszej części gry pojawiają się jeszcze inne jednostki, które nie zawsze można zakupić, więc warto je chronić i leczyć.
Są to:
- magiczna kula (3/2/4) - zwiększa atak jednostkom znajdującym się w pobliżu;
- pająk (6/2/5) - szybki, silny a jego atak obniża chwilowo obronę przeciwnika;
- golem (6/4/4) - powolny ale bardzo silny;
- katapulta (7/2/3) - powolna, w ciągu 1 tury może albo sie poruszyć albo strzelić, ma wielką siłę i zasięg 3 pól rażenia.
- wywern - (8/3/7) - najsilniejsza jednostka a do tego ogromny zasięg ruchu !!!
Dobra jednostka to połowa sukcesu. Druga połowa to teren na jakim stoją walczące jednostki.
I tak:
- droga, woda, most - nic nie dodają do obrony;
- teren trawiasty - zwiększa obronę o +1;
- las, wzgórza - zwiększa obronę o +2;
- góry, zamek, miasto zwiększa obronę o +3;
Warto tę wiedzę wykorzystywać.
Wielkość dochodów zależy od ilości posiadych zamków i miast, więc logiczne iż cała strategia opiera się na jak najszybszym ich zdobywaniu i utrzymywaniu. Każda jednostka która przebywa w przejętym przez ciebie zamku lub mieście leczy się o 2 punkty co 1 turę.
Grafika jest naprawdę ładna, a co ważne czytelna. Dźwięk jak to na komórce nic specjalnego.
I na koniec najważniejsza zasada starych wyjadaczy: Zapisujcie stan gry na początku każdej tury! Choć nie jest to RPG, a strategia turowa a'la słynny Warlords to szczerze polecam.
Moja ocena:8/10
Obrazki z gry:
Dodane: 09.02.2004, zmiany: 21.11.2013