Star Wars Galaxies: An Empire Divided |
|
Wydania |
2003() |
Ogólnie
|
2003, sieciowy rpg osadzony w realiach Gwiezdnych Wojen. Jak się łatwo było domyślić- gra okazała się hitem, całe masy fanów (ok, fanów z nieco bogatszych krajów, gdzie 15 dolców miesięcznie na gierkę to pryszcz) rzuciło się, by "żyć" w nowym świecie ;)
|
Widok
|
TPP
|
Walka
|
Czas rzeczywisty, zręcznościówka.
|
Recenzje |
Po półrocznym opóźnieniu gra wreszcie zawitała do naszego kraju. Program jest MMO RPG (Massive Multiplayer On-line Role Playing Games) i zarazem pierwszym osadzonym w świecie Gwiezdnych Wojen rpgiem.
Grafika:
Muszę przyznać, że jestem mile rozczarowany. Bałem się, iż w dobie GForce'ów fx i Radeon'ów nie będzie można pograć na słabszym sprzęcie. Gra ruszy na komputerze z GForcem mx 2, a na GF 3 chodzi aż miło. Oczywiście nie ujrzymy takich detali jak na wspomnianych wyżej modelach, ale pograć można. Postacie są dobrze wymodelowane, otoczenie również. Każdą broń, ubranie, przedmiot można dokładnie obejrzeć, co podnosi wartość wizualną. Ogólnie grafika jest dobra. Samo tworzenie bohatera daje dużo frajdy, ale o tym później.
Muzyka:
Standardowa sprawa. Parę znanych kawałków muzycznych z filmu, nic ciekawego.
Gameplay:
Po wybraniu serwera przyjdzie nam stworzyć postać. Tutaj mamy duże pole do popisu. Wybieramy jedną z ras: włochatych Wookie'ch, ludzi, Twi'lek'ów, zwinnych Bothan, Trandoshan, Zabrak'ów (nie mylić z żebrakami), Rodian czy Mon Calamari. Każda z tych ras charakteryzuje się specjalnymi zdolnościami- Wookie siłą, Bothanie zwinnością itd. Później kreujemy wygląd postaci. Tutaj też należą się twórcom brawa. Mamy dużą swobodę w doborze wyglądu bohatera. Począwszy od długości włosów, wyglądu twarzy, a skończywszy na kolorze ubrania. Możemy stworzyć indywidualną postać. Przejdźmy do profesji. Jest ich dużo -od typowo bojowych: brawler, scout , marksman, carabineer po zwykłe takie jak: medic, artisan oraz entertainer. Każdą z tych profesji możemy rozwijać w inne, nowe profesje. Mistrzostwo w danej profesji uzyskujemy poprzez ciągłe używanie wybranej broni. Np. jeśli używamy broni laserowej, po jakimś czasie staniemy się masterem. Możemy zdobyć mistrzostwo w trzech profesjach, a gdy zechcemy zmienić profesję, to zmieniamy umiejętności i wybieramy nowe. W dalszej części tworzenia postaci wybieramy początkową planetę i... przystępujemy do gry.
Interface składa się z wielu pasków komend: HAM, pasek statusu, pasek skrótów i opcji. Jest jeszcze radar oraz pole informacyjne. Fajną rzeczą jest wyrażanie emocji przez bohatera. Może on uśmiechnąć się, podskoczyć, pocałować itd. Radzę pobawcie się Socjalami. Jest ich bardzo wiele -za wiele. Nie wprawiony gracz może się pogubić. Klawiatury używamy tylko do pisania, a skróty wykonujmy klawiszem CTRL. Akcje najlepiej wykonywać wpisując komendy, gdyż pasek skrótów może pomieścić tylko 12 akcji (od F1 do F12). W grze dużo rozmawiamy, a właściwie piszemy (oczywiście po angielsku). Gdy napiszemy to, co chcemy powiedzieć, zatwierdzamy Enter i nad nasza postacią pojawi się dymek komiksowy z tekstem, a w dymkach pobliskich graczy także pojawi się to, co napisaliśmy. Możemy tez okazać złość, zamyślić się itp.
Początek gry jest typowy dla gier RPG. Wykonywać będziemy proste questy typu: łapanie małych potworów, szycie, granie, budowanie, tańczenie itd. W ten sposób zdobywamy dużo punktów doświadczenia i szybko awansujemy na wyższy poziom. W grze znajdziesz wszystkie znane bestie z uniwersum Star Wars'a -od małych squall'i poprzez piaskowe pantery, a skończywszy na rancor'ch. Podobnie jest z bronią. Są tu drewniane kije, wibroostrra i blastery. Gdy polegniemy w boju, odradzamy się w klonowni (ale musimy posiadać klona za bagatelną sumę 1000 kredytów). Gdy tego nie zrobimy, zanikają nam paski HAMu i musimy udać się do medyka. Gdy podpakujemy się trochę tzn. nasz poziom wzrośnie, a umiejętności rozwiną się, przechodzimy do właściwej gry. Tworzymy drużyny 3 osobowe. Mogą to być grupy myśliwych, łowców, muzyków. Możemy podróżować w kosmosie z planety na planetę, mieć znana firmę krawiecką, a nawet zostać znanym tancerzem w nocnym klubie lub pop idolem. A propos lotów. Są ich trzy rodzaje: loty promem miedzy miastami, statkiem między planetami oraz czarterem na nieuczęszczane planety. Do wyboru mamy takie światy jak: Tatooine, Dathomir, Corellia, Naboo, Yavin IV oraz Endor. I jeszcze parę mniej znanych.
Gdy znudzi nam się podróżowanie na piechotę po pustyniach i ostępach można zdobyć Dewback'a . Wkrótce mogą pojawić się inne pojazdy- dzięki nowym łatkom. Łatki do gry dodawane są codziennie, co znacząco ułatwia grę. Możemy też wybrać opcję walki frakcyjnej. Wcielamy się w jedna z dwóch frakcji: Imperium i Rebelia .Wtedy mamy do dyspozycji różny typ misji polegającej na zwalczaniu przeciwnika. Akcja dzieje się po Nowej Nadziei, więc spotkamy wszystkich znanych bohaterów z I-ej trylogii Lucasa: Leię, R2D2, Vadera, Thrawna, Jabbę, Imperatora i wielu wielu innych. Odwiedzimy wiele znanych miejsc z trylogii: wioskę Ewoków, pałac Jabby, kantynę Tatooine. Po wielogodzinnym graniu możemy sami stać się właścicielami pałacu, frachtowca, kantyny. Kłopot polega jednak na tym, że abonament wynosi 15$ miesięcznie i niewielu jest stać na opłatę. Wątpliwe jest powstanie serweru polskiego, gdyż gra składa się w 80% z graczy, a tylko z 20%
rdzenia gry. Na polskie warunki jest to zbyt kosztowne.
Grafika - 8
Muzyka - 5
Grywalność - 10
Technikalia - 8
Obrazki z gry:
Dodane: 13.01.2004, zmiany: 21.11.2013