Breath of Fire IV |
|
Wydania |
2003( Box) 2003( Box) 2003( Box) 2003( Box) 2003( Box) |
Ogólnie
|
Konwersja z wersji PSX (tamta ukazała się w świecie zachodnim w roku 2000, więc nie jest już pierwszej młodości). Jeszcze jeden rpg z serii, która zagościła już na SNES, PSX i GBA! A więc będzie jeszcze więcej o smokach, tajemniczej przyszłości, przeznaczeniu, Dobrze i Złu.
|
Widok
|
izometr
|
Walka
|
turówka
|
Recenzje |
Breath of Fire to sławna saga japońskiego RPG, mówiąca o przygodach niebieskowłosego chłopca o imieniu Ryu. W 2000 roku wyszła już czwarta część wspaniałego dzieła CAPCOM'u w dwóch wersjach: konsolowej (Playstation) oraz Pecetowej (2003).
Wszystko zaczyna się na pustyni... Nina (księżniczka Wyndii) i Cray (wódz osady Worent) przemierzają ją na ścigaczu pustynnym w poszukiwaniu siostry Niny. Wszystko było by OK, gdyby nie smok pustynny, który staranował statek. Gdy Cray zostaje przy wraku statku, Nina wyrusza do pobliskiego miasta po odpowiednie części, a po drodze znajduje się w dziwnej sytuacji. Spotyka tajemniczego niebieskowłosego, który nic nie pamięta. Chłopak postanawia się do ciebie przyłączyć i tak oto zaczyna się kolejna część sagi...
Wspaniałe walki i wprost cukierkowa grafika stanowią główną atrakcję gry. Kamerę można obracać w różnych kierunkach. Muzyka też nie jest najgorsza. W każdej scenerii jest inna, genialnie dopasowana.
Ale najlepsza jest rozgrywka. Każda postać ma inną unikatową umiejętność, np. Nina umie unieść się w powietrze aby poszerzyć pole widzenia, Ryu wywija mieczem... Bardzo przydatne jest szkolenie się u różnych mistrzów. Każdy ma do zaoferowania co innego: jeden podbudowuje siłę i wytrzymałość, inny szybkość i zręczność... Innym ciekawym aspektem jest łowienie rybek i wymiana ich u niektórych kupców na przydatne "itemy". Pod koniec drugiego epizodu będziesz zmuszony pomóc w rozbudowie wioski Faeries, każdy wybudowany domek można przeznaczyć na dowolnie wybrany przez ciebie cel, np. hotel, sklep, muzeum, domek z minigrami...
Podczas gry będzie dużo a nawet baaardzo dużo (jak nie więcej :) walk. Wspaniałym dodatkiem do walk jest łączenie ciosów w combosy magiczne lub tzw. cielesne:) (bez skojarzeń). Jednak najbardziej podobają mi się scenki, w których Ryu przechodzi metamorfozę i przyzywa moc smoków. Ciekawe menu i duży wybór opcji znacznie ułatwia grę. Maksymalnie drużyna liczy sześć osób: Czarodziejkę Ninę, wojownika Craya, Ryu, Blaszaka Ershin, Strażnika Sciasa i Panią komendant Ursulę, ponadto co jakiś czas będzie można poruszać się pewnym gostkiem o imieniu Fon Lu. W walce biorą udział trzy osoby, a reszta czeka na swoją kolej w tylnych szeregach, gdzie niektóre postacie mają możliwość pomagać innym.
Podsumowując gra jest bardzo fajnie zrobiona i naprawdę należy w nią zagrać. Jest to jeden z najlepszych RPG'ów z jakim kiedykolwiek się spotkałem. Mam nadzieję, że moje zdanie podzieli wielu z was- czytelników.
Moja ocena: 4,5/5
Obrazki z gry:
Dodane: 27.09.2003, zmiany: 06.12.2020