Princess Maker 2 |
|
Wydania |
199?() 1994() |
Ogólnie
|
1994, symulator tatusia- wychowujemy córkę, tak aby nam wyrosła na coś porządnego :) RPG to do końca nie jest, ale jeśli chcemy, by mała została wojowniczką, musimy ją wysyłać na rpg-owe wyprawy (i dzięki temu gra się na stronę załapała). Gra wydana tylko w Japonii, ale można grać w angielską wersję nieoficjalną- jeśli gdzieś w sieci ją znajdziecie oczywiście!
|
Widok
|
Podczas wypraw- SNES-owy izometr.
|
Walka
|
Bójki- animowane pojedynki turowe, podczas wypraw- statyczne rysunki i cyferki obrażeń.
|
Recenzje |
Zdaję sobie sprawę, że nie jest to tak do końca RPG, ale gra podobała mi się bardzo, więc nie mam oporów przed umieszczeniem jej tutaj. Gra jest symulatorem... tatusia- musisz wychować córkę - wysyłasz ją do szkół, pracy, na konkursy. Istnieje też możliwość wysyłania jej na wyprawy - i tu pojawia się wątek RPG. Gra posiada niesamowicie dużo zakończeń - samych zawodów, jakie może sobie obrać jest koło 50! Gra nie ukazała się nigdy poza Japonią, na sieci można jednak znaleźć nieoficjalne tłumaczenie. Ocena - gry jako całości (9/10) i jako RPG (4/10) (tak niska, bo za mało jest do zwiedzania).
Plusy:
Setki zakończeń, każda gra wygląda inaczej, tysiące dróg rozwoju, sporo ekwipunku, ukryte przedmioty.
Minusy:
Mały świat do zwiedzania.
Widok (4/10):
Izometr, w trakcie przygodowej części gry mamy do zwiedzania jedynie 4 krainy, niezbyt zresztą obszerne.
Fabuła:
Pewnego dnia znajdujesz dziecko -dziewczynkę z gwiazd. Jej bóstwo opiekuńcze powierza ci jej wychowanie. Przez kolejne 8 lat jej życia musisz dbać o jej zdrowie, rozwój, zainteresowania, a od twoich poczynań zależeć będzie, kim zostanie w przyszłości - malarką, wojowniczką, gospodynią domową, złodziejką, czy może nawet tytułową księżniczką.
Walka (5/10):
Z walką mamy do czynienia w kilku przypadkach- gdy walczymy z wrogiem podczas wyprawy, z przeciwnikiem podczas turnieju lub ulicznej bójki. Walka jest przedstawiona dość ubogo, ale fajnie. Postacie na zmianę wykonują po jednej czynności- tj. atak, rzucenie czaru, użycie przedmiotu, aż do porażki przeciwnika lub spadku jego morale. Każda akcja nagradzana jest fajniutka animacją, która nie nudzi się mimo wielu oglądań (tylko turniej/ bójka).
Statystyki (8/10):
Współczynniki zmieniają się podczas wysyłania małej do pracy, szkoły, na wyprawy, podczas uczestnictwa w walkach, turniejach. Jej wymiary zmieniają się w zależności od diety, część współczynników zależy też od ubrania. Ogólnie cała gra polega na podnoszeniu odpowiednich współczynników poprzez zamierzone działania. Praktycznie każda czynność pociąga za sobą zmianę współczynników, część idzie w górę, a część w dół. Od ostatecznego ich ułożenia (w tym kilku ukrytych przed graczem!) zależy zakończenie gry.
Ekwipunek (5/10):
System dość ubogi, po prostu ramka z małymi rysunkami broni i zbroi. Lepiej jest z aktualnym ubraniem córki- jest ich kilka rodzajów, wszystkie dość się od siebie różnią i są dobrze narysowane.
Obrazki z gry:
Dodane: 06.07.2002, zmiany: 21.11.2013