Rogue's Quest |
|
Wydania |
1997() |
Ogólnie
|
1997 (najnowsza wersja), Pearson Wung. Typowy roguelike (na co wskazuje nawet nazwa), lecz windowsowy. Posiada wbudowany edytor, jednak ma bardzo mało opcji, potworów itp. Najnowsza wersja to 1.0m.
|
Widok
|
Widok z lotu ptaka na naszą plaskatą postać.
|
Walka
|
Taka jak w każdym roguelike. Aby zaatakować wroga, "idziemy" w jego stronę; możemy go też uraczyć jakimś czarem, różdżką lub magicznym zwojem.
|
Recenzje |
Przyznaję się bez bicia, że rzadko dotykałem roguelike. Do czasu pracy u JoteRKa. Nie przypuszczałem też, że już 4 moja recenzja z rzędu będzie dotyczyła takich gier. Kto by pomyślał? Może było to spowodowane tym, że odkryłem gatunek, który szczególnie mi się podoba? Ale nie, raczej dlatego, że to głównie rogale zostały do opisania z gier na pc, a jakoś lepiej się czuję bez emulatorów. Dobra dzieciaczki, koniec tych rozczuleń, teraz trochę słów o samej grze. Gdy pierwszy raz zagrałem w scenariusz dołączony do gry (nie ten, gdzie są pokazane wszystkie zasoby tej gry, ten drugi :)) chciałem postawić tej grze ocenę 8/10... moje optymistyczne nastawienie jednak minęło, gdy się okazało, że wszystkiego tutaj tak mało... Może powinniśmy czekać na nowszą wersję? Wysłałem już do pana Wunga z wieeelką nadzieją stosowny mail. Niech Bóg ma w opiece to rozwijanie się tej gry, a na razie ocena jest, jaka jest ;(.
Liczby
# 2 płcie, 5 ras, 9 klas i 16 rysunków dla naszego bohatera
# 6 różnych sprzedawców
# Grafika 32 bitowa (a przynajmniej tak mawia autor)
# 23 pergaminy
# 6 różdżek
# Najnowsza wersja to 1.0m - pochodzi z 11 stycznia 1997 roku
# 15 rodzajów uzbrojenia (7 pancerzy, 4 tarcze, booty, rękawice, hełm, płaszcz)
# 5 rodzajów żarcia
# 3 modlitewniki (dla kapłana, paladyna) i 5 ksiąg zaklęć (dla maga)
# 2 rodzaje pocisków
# 12 rodzajów broni
# 2 pierścienie
# 3 amulety
# 11 napojów
# 19 potworów + wersje mocniejsze (czyli np. goblin i kapitan goblinów - mają taki sam rysunek)
Ciekawostki:
* Dołączenie edytorka
* Jeden z nielicznych, windowsowych roguelike (mamo, ja chcę więcej!)
* Ostatni przycisk z podręcznego paska poleceń, a właściwie jego przeznaczenie ("Panic! Hide game from Boss")
Plusy:
+ Za pierwszym razem jest ciekawie
+ Gra najprawdopodobniej wciąż się rozwija!
+ Dużo różnych przedmiotów i potworów
+ Fajny ekwipunek
+ Dowolne ustawienia paska podręcznego
+ Graficzki są całkiem ładne (albo ja - mało wymagający)
Minusy:
- Mała ilość użytych kolorów w grafikach
- Za łatwe
- WSZYSTKIEGO tu ZA MAŁO!!!
- ZA MAŁO!!!
- ZA MAŁO!!!
Widok (6/10):
Pod kątem 90 stopni. Prawie wszystko możemy dowolnie powiększyć lub zmniejszyć, na klaśnięcie w dłonie zasługuje możliwość wyboru poleceń obrazkowych pod paskiem menu - mała rzecz, a cieszy. Możemy wszystko przesunąć gdzie chcemy, a któż nie lubi takiej swobody i wygody? :)
Fabuła (0/10):
Pierścień Królów został zgubiony dawno temu. Plotki mówią jednak, że można go znaleźć na najniższym poziomie podziemi, gdzie jest chroniony przez wampirzego lorda Policz Krew. Twoim zadaniem jest odzyskać Pierścień Królów. Zero absolutne. W tym miejscu oceniłem wyłącznie fabułę w grze dołączonej i ocena fabuły nie wpłynie na ocenę ostateczną. Jakkolwiek, edytor nie daje nam w tym miejscu pola do popisu...
Walka (5/10):
Jak ja mam to pisać, żeby nie wyszło że kopiuję recenzje, żeby mieć ich więcej??? Walka - jak w większości roguelike. Żeby zaatakować jakiegoś brzydala, po prostu na niego nachodzimy jakby nic tam nie było, a bohater automatycznie spróbuje trafić we wroga; do dyspozycji mamy też garstkę czarów (a ja narzekałem, że w CoTW-ie jest ich za mało...), trochę różdżek i zwojów. Jednak trzeba uważać, gdyż niektóre zwoje i napoje mogą nas uśpić, wyssać poziom, zatruć itd. Trzeba też zaznaczyć, że walki śa zbyt łatwe z powodu małej ilości WSZYSTKIEGO w tej grze...
Grywalność (5/10):
Grywalność zależy w głównej mierze od lochu jaki wybierzemy, jednak w grze dołączonej mi przynajmniej za pierwszym razem grało się fajnie.
Statystyki (8/10):
Opisowe: imię, płeć, rasa, klasa. Najważniejsze: życie, mana, głód, złoto. Umiejętności: łucznictwo, walka na piąchy, broń do ataku z bliska, krytyczne uderzenie, wykrywanie pułapek, sztuka magii, powab. Doświadczenia: poziom, ilość EXP punktów, EXP punkty do następnego poziomu. Atrybuty: Siła, Inteligencja, Zręczność, Charyzma. Inne: poziom pancerza (wyżej = lepiej), prędkość, udźwig, status. Shvagier mówi: w sam raz! Nie za dużo, nie za mało, więc ocena też będzie niemała.
Tworzenie postaci/ drużyna (5/10):
Kolejny słaby punkt tej gry, nie mamy żadnej drużyny; wybieramy tylko prawdziwe imię (??), imię bohatera, płeć, rasę i klasę oraz - jeżeli chcemy - ikonę w grze. Możemy też wybrać: "OK", "Cancel" i "Help" ;P.
Ocena końcowa: 4/10
Obrazki z gry:
Dodane: 28.03.2003, zmiany: 21.11.2013