Wizardry VII Gold |
|
Wydania |
1996() |
Ogólnie
|
1996, klasyka komputerowego rpg. Moim zdaniem najlepsza część serii, gra długa, trudna, ale sprawiająca jednocześnie sporo frajdy. Wersja GOLD została w stosunku do swojej dyskietkowej poprzedniczki wzbogacona o bogatą galerię dźwięków i muzyki, a także bardzo przydatny poradnik wbudowany w grę (z mapkami!). Gra ta dodawana jest do polskiej wersji językowej Wizardry 8
Wizardry 8 +Wizardry VII GOLD- 2CD + 1 CD |
Widok
|
FPP, ruchy wieży szachowej.
|
Walka
|
Turówka, kilka opcji walki.
|
Recenzje |
Ocena: 9/10
Wizardry 7 to do tej pory jedna z najtrudniejszych i najbardziej rozległych (można grać w nią miesiącami) gier cRPG. Świat do zwiedzenia jest naprawdę olbrzymi i gra jest praktycznie nieliniowa. Wersja Gold tej gry nie różni się prawie niczym od oryginału - dodano speeche, obszernego helpa i automapę (no i oczywiście chodzi bez problemów pod windą- czego nie potrafiła "zwykła" wersja). Do gry można przenieść postacie, którymi skończyło się Wizardry 6, aczkolwiek ja tego nie polecam, ponieważ losowo traci się ponad połowę dobytku.
Plusy:
Rozleglość, zagadki, systemy: walki, rozmów, magii, otwierania zamków... Właściwie wszystko :)
Minusy:
Niektóre zagadki bywają za trudne, dziwne nazwy skilli - trudno się połapać bez manuala, w wersji Gold mordki PC nie pasują zupełnie do klimatu gry, kiepski system przenoszenia postaci z Wiz6...
Widok
Grafika w 256 kolorach, wszystko dzieje się w małym okienku. Widok FPP z obrotami o 90 stopni. IMO grafika jest dosyć ładna, chociaż i tak większość jest bardziej "napisana" niż narysowana. W wersji Gold jest bardzo wygodna automapa w oddzielnym okienku - tym więcej widać na niej szczegółów im mamy większy skill 'mapping'.
Fabuła:
Z grubsza chodzi tu o to, żeby zdobyć ukryty na planecie Lost Guardia artefakt pozwalający rządzić światem 'Astral dominae', zanim zrobi to 'bad guy' - Dark Savant lub jedna z dwóch poszukujących go ras - T'rang i Umpani. Poboczne wątki rozwijają się dopiero później.
Walka
Przeciwnicy wyskakują znikąd, jak w Final Fantasy. Walka to turówka, albo jak to mówią twórcy - 'system fazowy'. Każdej postaci wydajemy rozkaz (atak, obrona, rzucenie czaru, użycie przedmiotu) i rozpoczynamy turę, w której postacie wykonują rozkazy na przemian z przeciwnikami (kolejność zależy bodajże od współczynnika 'speed'). Potworków jest ok. 30 rodzajów, z tym że każdy ma kilka podgatunków, które może rozróżnić postać z odpowiednio podpompowaną cechę 'mithology'. Podgatunki mogą się diametralnie różnić możliwościami i HP. Poza tym postacie z drużyny mogą zostać sparaliżowane, otrute, zastraszone, oślepione itp.
Statystyki
Tworzymy maksymalnie 6 postaci, do wyboru mamy kilkanaście ras i profesji, z których każda różni się współczynnikami. Jest 7 głównych parametrów i ponad 20 pobocznych skillów, które są podzielone na 4 grupy: weaponry, physical, academia i personal.
Ważną rzeczą jest, że skille rosną nam w czasie ich wykorzystywania np. skill 'sword' będzie się zwiększał jeśli będziesz walczył dużo mieczem.
Postacie w czasie gry mogą zmieniać profesje.
Przedmioty symbolizowane są ikonką i podpisem. Każdy przedmiot w ekwipunku zajmuje jedno miejsce (miejsc jest kilkanaście) i ma swoją wagę liczoną w funtach. Są oddzielne pancerze na głowę, tułów, ręce, nogi i stopy. Większość przedmiotów trzeba zidentyfikować. Przedmiotów do znalezienia jest raczej sporo.
Obrazki z gry:
Dodane: 19.09.2002, zmiany: 21.11.2013