Brave Fencer MusashiBrave Fencer Musashiden (JAP) |
|
Wydania |
1998() 1998() |
Ogólnie
|
1998, w Japonii gra wydana jako Brave Fencer Musashi, w krajach anglojęzycznych- jako Brave Fencer Musashi. Należy do gatunku action-rpg, czyli zabawa z pogranicza zręcznościówki z elementami (czyli współczynniki i levelowanie) rpg.
|
Widok
|
Izometr, trójwymiarowe, kanciaste postacie.
|
Walka
|
Czas rzeczywisty, nawalanka jak się patrzy :)
|
Recenzje |
Kolejna gra ze stajni Squaresoftu na poczciwego "szaraka". Brave Fencer Musashiden ukazał się w 1998 roku. Jest to Action RPG (walczymy w czasie rzeczywistym, a nie w systemie turowym).
Grę zaczynamy w lesie młodzieńcem o imieniu takim samym jak tytuł gry. Musimy dojść do wieży i zabrać stamtąd legendarny miecz "Lumina", a będą nam w tym przeszkadzać wszelkiego rodzaju potwory. Kiedy dostaniemy się na górę wieży i zabierzemy pradawny miecz zacznie się toczyć w naszym kierunku posąg w kształcie głowy. Musimy uciec przed nim do zamku, a kiedy to już zrobimy ukarze nam się czarny charakter porywający księżniczkę i pozostawiający po sobie pierwszego bossa. Kiedy już go pokonamy udajemy się do wioski gdzie jesteśmy uznani za legendarnego wojownika. Jak nietrudno się domyślić naszym głównym celem będzie odtąd uratowanie księżniczki.
W grze do przejścia mamy naprawdę dużo questów, przez co zabawa jest długa i interesująca. Kolejnym ważnym elementem jest możliwość asymilowania zdolności od potworów, niektóre są pomocne podczas walk, a inne są konieczne do kontynuowania rozgrywki. Możemy znać tylko jedną umiejętność w danej chwili, kiedy nauczymy się następnej, tej poprzedniej już nie możemy używać, według mnie dzięki takiemu rozwiązaniu gra jest trudniejsza i ciekawsza. W naszej wiosce są sklepy, gospoda w której można się wyspać i sklep z zabawkami, gdzie można kupić zabawki potworów i się nimi bawić. Dodatkowym utrudnieniem jest zwiększanie liczby HP i BP(punkty magii). Jedyny sposób na zwiększenie BP to zdobywanie "Bincho Field" czyli ratowanie ludzi zamkniętych w magicznych osłonach, natomiast jeżeli chodzi o HP to trzeba znaleźć potwora o imieniu Minkus, trzeba go podnieść i rzucić go na ziemię- wtedy upuści owoc "Longevity Berries", który nam zwiększa HP.
Graficznie gra przedstawia się bardzo ładnie (jak na czas kiedy ją wydano), jest w pełnym 3D. Widok jest zmienny i zależy od lokacji. We wsi możemy obracać kamerę o 360 stopni, co nie jest już niestety możliwe na terenie, w którym toczą się walki. Muzyka też jest ładna, szybko wpada w ucho. Teren, po którym się poruszamy nie jest taki duży, ale ilość pobocznych zadań sprawia, że rozgrywka jest naprawdę długa. Jeżeli chodzi o ekwipunek to ilość przedmiotów możliwych do trzymania jest dość duża. Statystyk za to jak na lekarstwo: Body, Mind, Fus, Lum (odpowiednio wytrzymałość, siła czarów, szybkość zdobywania umiejętności od potwora, siła legendarnego miecza).
Ocena 4/5
Obrazki z gry:
Dodane: 21.11.2013