Fire Emblem 4Fire Emblem: Seisen no Keifu (JAP) |
|
Wydania |
1996() 200?() |
Ogólnie
|
Czwarta część znakomitej strategii turowej, na Snesa. Dzięki fanom została przetłumaczona częściowo (80%) na język angielski. Ale to tłumaczenie w zupełności wystarcza aby grę ukończyć z pełnym zrozumieniem - pominiętych zostało naprawdę niewiele nieistotnych drobiazgów.
|
Widok
|
izometr
|
Walka
|
turówka
|
Recenzje |
Dzięki grupie zapaleńców mamy możliwość zagrania w tą wspaniałą grę z prawie pełnym zrozumieniem. Tłumaczenie obejmuje około 80% gry, "Krzaki" pojawiają się w mało istotnych miejscach.
Historia
"Królestwo Grandbell żyło w pokoju wiele lat. W 757 roku bez ostrzeżenia, armie Księcia Gandolf'a z Verdane napadają na Zamek Jungby, porywając Lady Edin. Wiadomości o napadzie szybko się rozeszły, i poszczególni Lordowie wystawili swoje armie aby ratować swoje ziemie. Lord Sigurd z Chalphy jest jednym z nich, a jako sąsiad Zamku Jugby jako jedyny rusza na odsiecz". Tak oto zaczyna się bardzo fascynująca opowieść o walce i przetrwaniu, która niejeden raz nas zaskoczy.
Opis
W 4 części gra toczy się w rozdziałach na dużych mapach. Zaczynamy z jednym Zamkiem głównym, pozostałe musimy po kolei przejmować zwalczając wroga. Opłaca się ratować wioski zanim najeźdźcy je zniszczą, gdy to zrobimy i wejdziemy do nich, to po rozmowie z przywódcą wioski dostajemy dodatkowy bonus, np 1000 złota dla postaci, + do szybkości itp. Wrogowie są parokrotnie liczniejsi i dlatego kapłan, mnich lub postać z czarami leczącymi są na wagę złota - chroń ich za wszelką cenę. Aby przejść dany scenariusz musimy przejąć wszystkie zamki na mapie, eksterminacja schodzi trochę na drugi plan. Nasze postacie w miarę wygranych bitew zdobywają doświadczenie i awansują. Przydział punktów z góry jest ustalony i nie mamy na nie wpływu. W grze dostępnych jest kilka - kilkanaście profesji: od maga po paladyna, rycerza, mnicha, barda, tancerkę itp. Na wybór profesji również nie mamy wpływu, na początku scenariusza dostajemy jednostki które muszą nam wystarczyć do końca, w niektórych misjach przyłączą się do nas dodatkowe postacie, czasami potrzeba odpowiedniej postaci aby wroga jednostka po rozmowie z nią przeszła na naszą stronę. Gra składa się z rozdziałów. Postać którą dostajemy na początku gry, niekoniecznie musi dotrwać do końca gry (choć do końca rozdziału musi!!!). Wrogowie są dość zróżnicowani, od smoków po pegazy, na topornikach, łucznikach, magach kończąc. Nie ukrywam - gra nie należy do najłatwiejszych, nie można jej przejść ot tak sobie. Musimy wykazać się strategicznym myśleniem przewidując skutki naszych działań. Przenigdy nie zostawiajmy głównego zamku bez obrony, zdarzy się niejednokrotnie, że gdy będziemy zajęci natarciem, wróg zrobi nam desant drużyną np: Pegazów. W zamkach kupujemy broń, reperujemy ją, toczymy walki na arenach oraz robimy kilka innych rzeczy.
Ekwipunek
Broń jaką możemy używać zależy od klasy postaci. Do wyboru mamy wszelkiego rodzaju włócznie, miecze, topory, kusze, łuki, magiczne księgi itp. Reperacja najlepszej broni oczywiście słono kosztuje.
Grafika
Animacje podczas walki są ładne, a postacie wyraźne. Na mapie świata jest nieco gorzej, ale nie ma co narzekać. Dla mnie grafika jest miła dla oka, typowi wzrokowcy mogą trochę pogrymasić;)
Muzyka
Po prostu jest, ważne że nie drażni, a to już spory plus
Podsumowanie:
Plusy:
+ "ludzki język"
+ wspaniałe walki
+ niesamowita miodność (grywalność)
+ ciekawa fabuła
+ trudne walki
+ wymaga myślenia
Minusy:
- zbyt trudne walki (dla nowicjuszy)
- średnia grafika (dla wzrokowców)
- wymaga myślenia (dla tych co nie używają mózgu)
- niecierpliwych może znużyć
Ocena końcowa: 8,5/10
Obrazki z gry:
Dodane: 11.05.2006, zmiany: 14.12.2013