Suikoden III
Genso Suikoden III (JAP)
Wydania
2002()
2002()
Ogólnie
Trzecia odsłona seriii. Po raz kolejny zbieramy ponad 100-osobową drużynę, po raz kolejny walczymy na śmierć i życie z silniejszym przeciwnikiem i po raz kolejny w sumie dobrze się bawimy!
Widok
izometr
Walka
turówka

RECENZJA

Fabuła:
Cała historia się zaczyna podczas przygotowań do podpisania traktatu pokojowego między Zexen Federation a sześciu klanami z Grasslands, które oba są ułożone pod mocarstwem Harmonii. Podczas spotkania w celu ustalenia warunków traktatu, dochodzi do zamieszek i dodatkowo zostaje zamordowany dowódca klanu jaszczurów, co prowokuje wrogość między dwoma krajami, mimo że przyczyny potyczek są niejasne, bowiem każda z stron twierdzi, że zaatakowała tylko w obronie własnej. Jednak pchając fabułę do przodu wychodzi na jaw spisek, dzięki któremu czarne charaktery mają na celu zdobycie Tru Rune ognia, który nosił na ramieniu bohater zwany Flame Champion, który około 15 lat wstecz wywalczył ziemie dla Grasslands. Fabuła posuwa się naprzód według Trinity Sight System w grze. Ten system pozwala na zmianę punktu widzenia na innego bohatera - początkowo mamy do dyspozycji trzech bohaterów z których każdy przechodzi inny wątek gry. Fabuła jest naprawdę ciekawa i robi się jasna dopiero jak zobaczymy wydarzenia z perspektywy każdego z bohaterów. Historia przedstawiona w grze jest pełna intryg ze strony czarnych charakterów i tragedii bohaterów poprzez wznowienie potyczek przez oba regiony nie spodziewając się, że prawdziwy wróg czai się gdzie indziej. Po rozpoznaniu zagrożenia nasi bohaterowie budują armię by przeciwstawić się prawdziwemu wrogowi.

System walki:
Walki w grze są bardzo wspaniale zrobione, walczymy równocześnie 1- 6-oma postaciami, z czego nasze postacie dzielą się na trzy grupy po dwie osoby. Postacie w drużynie mogą podawać przedmioty leczące tylko partnerowi w grupie, mogą również podzielić się z partnerem przedmiotem leczącym. Każda z postaci posiada umiejętności bojowe i magiczne, w zależności od poziomu umiejętności postać jest odporniejsza na ataki fizyczne, magiczne lub zadaje zwiększone obrażenia fizyczne lub magiczne, potrafi wykonywać wielokrotny atak fizyczny itd. Niektóre postacie posiadają swoje unikalne zdolności. Walki toczą się drużynowo, a to znaczy, że wybieramy, co każda z postaci w drużynie ma robić i następnie wszystkie postacie jak i wrogowie wykonują akcje w kolejności zależnej od prędkości postaci. Do tego jak w pozostałych częściach serii postacie mogą wykonywać ataki specjalne, jeśli odpowiednie postacie do danego ataku znajdują się w drużynie. System walki jest naprawdę ciekawy, przyjemnie się toczy walki. Jedyną wadą systemu są niekorzystne ustawienia kamery w niektórych momentach, a szczególnie, gdy np. dwie postacie równocześnie atakują.

System magii:
Magia w Suikodenie 3 wygląda podobnie jak w poprzednich częściach, mocujemy jakiejś postaci odpowiedni rune i ta postać korzysta z jego właściwości. Co nowe w tej części gry to to, że gdy postać rzuca zaklęcie musi odczekać pewien czas który jest potrzebny na wykonanie go. Czas oczekiwania zależy od poziomu danego zaklęcia, aby go skrócić należy wyćwiczyć postaci umiejętności władania danym runem. Jedyne czym byłem zawiedziony to brak możliwości łączenia magii, próbowałem na wszystkie sposoby jakie przyszły mi do głowy ale nie potrafiłem złączyć zaklęć czwartego poziomu, tak jak się to robiło w poprzednich częściach.

System wojen:
Podczas przechodzenia gry mamy niekiedy możliwość prowadzenia bitew wojennych, wtedy wszystkie nasze postacie są podzielone na grupy po cztery osoby lub mniej i przesuwając jednostki po platformach możemy toczyć bitwy z jednostkami wroga. Co mi się bardzo podobało w tej części gry to to, że podczas wojny siła jednostek zależy od ich umiejętności, poziomu, uzbrojenia itd. A nie jak w poprzednich częściach gdzie postaciom były twardo przypisane statystyki na bitwy wojenne i mimo rozwoju postaci oni wcale podczas bitew wojennych nie stawali się silniejsi. Myślę, że wpływ rozwoju postaci na ich umiejętności w bitwach wojennych dodaje grze sporo realizmu, moim zdaniem system bitew wojennych tej części jest wielkim plusem dla tej pozycji.

Postacie:
Głównymi postaciami w grze są Hugo - syn dowódczyni klanu Karaya z Grasslands, Chris - rycerska bohaterka federacji Zexen i Geddoe - najemnik cesarstwa Harmonii. Podczas grania potrafimy przełączać się między losami tych trzech bohaterów, dzięki czemu poznajemy różne oblicza fabuły. W grze jak w poprzednich częściach mamy do dyspozycji ogromną ilość postaci.

Menu:
Jeśli chodzi o menu to jest proste w obsłudze, przejrzyste i wygodne. W menu można znaleźć wszystko, co potrzebne do dobrej gry RPG.

Grafika:
Cała grafika gry opiera się na trójwymiarze, a jednak intro gry jak i wizerunki postaci są w klimacie anime. Grafika jest bardzo dobra, ale nie rewelacyjna, jak na możliwości PS2 mogło być lepiej, za to tekstury są bardzo ładne i barwne. Niektóre lokacje mogły być lepiej urozmaicone, ale za to miasta i wioski są naprawdę ładnie zrobione.

Muzyka:
Muzyka w grze jest na dobrym poziomie, nie zachwyca, ale i nie uprzykrza grania.

Podsumowanie:
Jest to bardzo ciekawa pozycja, z ciekawym systemem walki, wojen i czasem pojedynkami jeden na jeden. Gra się naprawdę super (gdyby tylko niekiedy nie te kąty ustawienia kamery podczas walki). Gra opowiada naprawdę ciekawą historię, która wciąga na wiele godzin do świata gry. Myślę, że fabuła jest dużym plusem tej gry, mi bardzo się podobała. Jeśli chodzi o grafikę to mogła być lepsza, ale tekstury są naprawdę ładne i kolorowe, mimo że postacie można by lepiej dopracować to gra reprezentuje się pod względem graficznym dobrze. W Suikodena III gra się naprawdę przyjemnie, bardzo polecam wszystkim tą grę, jest ona u nas ciężka do zdobycia, bowiem gra nie wyszła w Europie, aby w nią zagrać trzeba się naszukać po zagranicznych sklepach i aukcjach.

Moja ocena gry:
Grafika 6/10
Muzyka 7/10
Grywalność 10/10

Moja ocena: 7/10


Autor: 4


Obrazki z gry:
Screen z intro gry. Trinity Sight System - przełączanie między postaciami. Mini gra, jazda za siodłem na czas. Ogródek naszego zamku. Walka, nasz ninja rzucił shurikenem w przeciwnika. Przywołanie mocy legendarnego True Fire Rune'u. Współczynniki. Nauka umiejętności magicznych dla Fubar.

Dodane: 20.10.2007, zmiany: 21.11.2013



Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?




Aby być podpisanym wlasnym nickiem, zarejestruj i zaloguj się na forum.