Tales of Destiny

Wydania
1997()
1998()
Ogólnie
1997, gra to nieoficjalna kontynucja SNES-owego Tales of Phantasia i gdyby nie te kilka animacji, spokojnie działałaby nawet na tamtej słabszej maszynce.
Widok
Izometr.
Walka
Zręcznościówka, czas rzeczywisty, jak w chodzonych mordobiciach.
Recenzje
Zelbag
Autor: Zelbag
12.12.2001

Tales of Destiny to typowy japoński RPG starej szkoły wydany przez Namco na PSX. Gra potrafi dostarczyć niezłej zabawy na ok. 40 godz. W sumie warta polecenia dla każdego fanatyka gatunku.

Muzyka: Ścieżka dźwiękowa ToD nie prezentuje ze sobą nic szczególnego. Parę melodyjek w miastach i ciągle ten sam motyw w walce. Jednym słowem można byłoby nad tym trochę popracować.

Plusy:
Długość gry, humor, rozwiązanie walki, mnogość przedmiotów.

Minusy:
Ilość walk (w niektórych lokacjach co dwie sekundy), grafika, muzyka.

Grafika:
Tu sprawa niestety jest tragiczna. Gra wygląda jakby pracowała na SNES-ie, a nie na 32-bitowej konsoli. Postacie są utrzymane w stylu mangowym, co najlepiej widać w proporcjach głowy do reszty ciała. Lokacje prezentują się już dużo lepiej. Mimo tego, iż nie dysponujemy możliwością rotacji kamery nie przeszkadza to w penetrowaniu świata. Mnie najbardziej podoba się wystrój wnętrz domów, który jest wykonany naprawdę rzetelnie.

Fabuła:
Głównym bohaterem ToD jest młodzieniec o imieniu Stahn, który wyrusza w świat by zdobyć chwałę i bogactwo. Pech chciał, iż złapano go, gdy leciał na gapę do innego kraju. Stahn musiał więc szorować pokład. Pracę przerywa atak potworów i wśród ogólnego chaosu Stahn znajduje gadający miecz o imieniu Dymlos. I w ten sposób biedny Stahn wraz ze spotkanymi przyjaciółmi musi uratować świat.

Walka:
Walka w ToD jest rozwiązana nieco nietypowo. Mamy tu bowiem do czynienia z mini bijatyką 2D. Do walki staje nasza cztero- osobowa drużyna wybierana spośród sześciu dostępnych postaci. Sterujemy jedną z nich, resztę pozostawiając komputerowi. Istnieje też możliwość walki we dwóch, lecz nigdy z tego nie korzystałem. W samej walce możemy zadawać zwykłe ciosy bronią, korzystać ze specjalnych kombinacji, bądź rzucać czary. Niektóre postacie posiadają przydzielony do siebie gadający miecz, który decyduje o ich umiejętnościach i posiadanych zaklęciach. Każdy z tych mieczy zdobywa doświadczenie zwiększając swe parametry.

Statystyki:
Nie ma tu żadnych innowacji. Obrazek postaci i kilka opisujących je cech, ilość zdobytego doświadczenia w sumie nic ciekawego.

Inwentory:
Tu każdy znajdzie wielkie pole do popisu. Mnogość występujących tu przedmiotów zadowoli wszystkich. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość składowania żywności do specjalnego worka, który uzupełnia ubytki w HP po walce tak długo, jak żarcia starczy. Ograniczona jest jednak ilość posiadanych w inwentarzu przedmiotów do 15 sztuk. Gra posiada też fajną mapę, na której zapisane są wszystkie odwiedzone sklepy wraz z oferowanymi przez nie towarami.


Obrazki z gry:

Dodane: 11.07.2002, zmiany: 21.11.2013


Dodaj komentarz:

Pytanie kontrolne: kto tu rządzi?